5 October 2007, 10:33
onze vorige XC70 geartronic was gechipped, hebben we gedaan toen ie pas 20.000 km had gereden. Ik zou altijd een flinke tijd wachten met chippen, het motormanagement heeft een inloopstand. Ik kan me herinneren dat de D5 toen ie net 1000 km had gelopen erg langzaam was, en bij 5000 kwam er snel vermogen bij. Was een rica chip, zuinig en snel. Bepaalde gebieden een beetje slecht oppakken door de bak (had ie ook zonder chip) maar verder alles Ok. Na 190.000 km geen olieverbruik ofzo behalve door een lekkage van de cylinderkopdeksel, liep nog zeer goed.
Ook de huidige XC70 (2007 model) merken we het goed dat ie steeds sneller is geworden na 40.000 km. verbruik omlaag en vermogen omhoog. Nu loopt ie echt verrekte hard voor een 185 pk diesel in zon zware wagen. Zonder dat je er erg in hebt is 200 km/h gehaald, en hij trekt door tot ergens 230 (heb ik zelf niet geprobeerd..). Misschien heeft de garage em wel geshipt omdat we geklaagd hadden over het hoge verbruik (verbruikt flink meer dan de oude, die reed 6.4/100, deze iets van 7.8 ofzo)
De vorige reed erg goed geshipt, niet zo snel als de huidige maar dat komt denk ik doordat de vorige zon wazige bak had, rond de 100 km/h had ie echt een zwakke plek, daar boven/beneden was ie goed snel. Op een of andere manier leek ie wel sneller, maar dat kwam misschien doordat de motor iets ruwer was dan de nieuwe.
De D5's zijn erg fijne motoren!
Ook de huidige XC70 (2007 model) merken we het goed dat ie steeds sneller is geworden na 40.000 km. verbruik omlaag en vermogen omhoog. Nu loopt ie echt verrekte hard voor een 185 pk diesel in zon zware wagen. Zonder dat je er erg in hebt is 200 km/h gehaald, en hij trekt door tot ergens 230 (heb ik zelf niet geprobeerd..). Misschien heeft de garage em wel geshipt omdat we geklaagd hadden over het hoge verbruik (verbruikt flink meer dan de oude, die reed 6.4/100, deze iets van 7.8 ofzo)
De vorige reed erg goed geshipt, niet zo snel als de huidige maar dat komt denk ik doordat de vorige zon wazige bak had, rond de 100 km/h had ie echt een zwakke plek, daar boven/beneden was ie goed snel. Op een of andere manier leek ie wel sneller, maar dat kwam misschien doordat de motor iets ruwer was dan de nieuwe.
De D5's zijn erg fijne motoren!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni