27 October 2005, 07:50
Ja dat kan.
De Cobra's hebben vaak toch een eigen merk-typegoedkeuring, of een auto-specifieke goedkeuring.
Andere optie is dat die kitcars eerst een niet-Nederlands EU kenteken krijgen. Dan is de RDW bij invoer verplicht het kenteken te honoreren (voorwaarde is wel dat de ombouw/nieuwbouw op het originele kenteken vermeld staat).
Als je een nette ombouw doet, voorzien van goede documentatie (oa sterkte constructie en evt. rem aanpassingen), kun je een auto-specifieke keuring aanvragen bij de RDW. Dan wordt ie getest in Lelystad. En dat zou in principe geen echte problemen mogen opleveren. Maar ja, bij de RDW weet je het nooit zeker.
De Cobra's hebben vaak toch een eigen merk-typegoedkeuring, of een auto-specifieke goedkeuring.
Andere optie is dat die kitcars eerst een niet-Nederlands EU kenteken krijgen. Dan is de RDW bij invoer verplicht het kenteken te honoreren (voorwaarde is wel dat de ombouw/nieuwbouw op het originele kenteken vermeld staat).
Als je een nette ombouw doet, voorzien van goede documentatie (oa sterkte constructie en evt. rem aanpassingen), kun je een auto-specifieke keuring aanvragen bij de RDW. Dan wordt ie getest in Lelystad. En dat zou in principe geen echte problemen mogen opleveren. Maar ja, bij de RDW weet je het nooit zeker.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo

