25 September 2007, 14:39
My 1993 (v.a. sept 1992) is de SE verdwenen uit het leveringsprogramma en ook de vierdeurs GL
Het leveringsgamma van de 240 bestaat dan uit:
240 S met B200
240 GLT met B200
240 GLE met B200
240 GLE met B200, de laatste kostte 50.000 BEF meer (ruim ⬠1.000 meer!)
Vanaf februari 1991 zijn de S en SE in de Estate leverbaar (en als GL in de sedan) De S is dan ook leverbaar met diesel en diesel automaat !)
Hiervoor leverde Volvo enkel de GL uitvoering voor de vier en vijfdeurs versie met als optie de GLT trim
De GLT is geleverd t/m modeljaar 1990 met de B200 of de B230, net als in MY 1989.
In 1989 was er nog een DL (de enigste met B200, de rest had de B230 of dieselblok) en Bussiness Car en de Diesel was nog een apart model (op de GL gebaseerd)
In 1988 bestond het gamma uit de 2 liter DL uitvoeringen en de GL B230 of Diesel
De GLE is dus zeker in Belgie geleverd, met dien verstande dat dit vanaf 1987 enkel het laatste jaar is geweest.
groet
Ruud
Het leveringsgamma van de 240 bestaat dan uit:
240 S met B200
240 GLT met B200
240 GLE met B200
240 GLE met B200, de laatste kostte 50.000 BEF meer (ruim ⬠1.000 meer!)
Vanaf februari 1991 zijn de S en SE in de Estate leverbaar (en als GL in de sedan) De S is dan ook leverbaar met diesel en diesel automaat !)
Hiervoor leverde Volvo enkel de GL uitvoering voor de vier en vijfdeurs versie met als optie de GLT trim
De GLT is geleverd t/m modeljaar 1990 met de B200 of de B230, net als in MY 1989.
In 1989 was er nog een DL (de enigste met B200, de rest had de B230 of dieselblok) en Bussiness Car en de Diesel was nog een apart model (op de GL gebaseerd)
In 1988 bestond het gamma uit de 2 liter DL uitvoeringen en de GL B230 of Diesel
De GLE is dus zeker in Belgie geleverd, met dien verstande dat dit vanaf 1987 enkel het laatste jaar is geweest.
groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)

