6 September 2007, 15:05
Je zou een te rijk mengsel kunnen (versleten sproeier/naald) hebben tijdens de koude start, maar op LPG is dat niet zo'n probleem.
Zo'n klein waterverlies kan een lekke vriesplug zijn, bij mijn blok loopt het via de aangekoekte smurrielaag stiekum naar beneden en verdwijnt zonder een spoor. Maar het reservoir gaat nooit leeg, op een bepaald niveau blijft het staan.
De 144 had een lekke koppakking van koeling naar de verbrandingruimte, kwam nul komma niks van terecht in de olie. Des te meer water via de uitlaat, en uitlaat via de koeling. Leek net een waterpijp als je hem afzette. Bloeb, bloeb.
Zo'n klein waterverlies kan een lekke vriesplug zijn, bij mijn blok loopt het via de aangekoekte smurrielaag stiekum naar beneden en verdwijnt zonder een spoor. Maar het reservoir gaat nooit leeg, op een bepaald niveau blijft het staan.
De 144 had een lekke koppakking van koeling naar de verbrandingruimte, kwam nul komma niks van terecht in de olie. Des te meer water via de uitlaat, en uitlaat via de koeling. Leek net een waterpijp als je hem afzette. Bloeb, bloeb.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969