6 September 2007, 13:27
Onze 244 vertoonde precies dezelfde problemen. Een ANWB monteur met voorkeur voor zweeds staal vertelde dat het zou kunnen zijn dat er een piepklein gaatje in de koppaking zou kunnen zitten waar bij uitgeschakelde/afkoelende motor wat koelvloeistof doorheen kan piepen waardoor de verbrandingskamer iets vochtig wordt. De volgende start zal dan moeilijker gaan.
Voordat ik deze monteur sprak waren bij mij al alle bougies, kabels, bobine, bobine kabel, verdelerkap en rotor vervangen, maar het probleem bleef. Toen ik het compleet zat was heb ik de proef op de som genomen en er een flesje koelsysteemdicht ingekieperd van het type dat alleen de gaatjes afdicht en niet klontert of dingen afsluit (schijnt te kunnen gebeuren). Wie schetst mijn half aangename half onaangename verassing dat het probleem vrijwel acuut over was..... :o
Volgende stap is een keer de kop lichten :-X en nakijken/vlakken/nieuwe pakking etc, maar dat komt een andere keer.
Voordat ik deze monteur sprak waren bij mij al alle bougies, kabels, bobine, bobine kabel, verdelerkap en rotor vervangen, maar het probleem bleef. Toen ik het compleet zat was heb ik de proef op de som genomen en er een flesje koelsysteemdicht ingekieperd van het type dat alleen de gaatjes afdicht en niet klontert of dingen afsluit (schijnt te kunnen gebeuren). Wie schetst mijn half aangename half onaangename verassing dat het probleem vrijwel acuut over was..... :o
Volgende stap is een keer de kop lichten :-X en nakijken/vlakken/nieuwe pakking etc, maar dat komt een andere keer.
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam
245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
