26 August 2007, 16:38
Rubicon schreef:Da's raar, in mijn originele knipperlichtglazen zitten ook gewoon gegoten schroefgaten hoor. Heb toen witte glaasjes besteld en die hadden ze toen ook gewoon. Wist niet eens dat er afwijkende montagemanieren zijn ??? ??? Mijn tank dateert ook uit 1992 (my '93), aan wat zou dat dan kunnen liggen? Productieplaats? (ik heb een Zweed)
Dus ik vermoed dat die Zweed dan ook gewoon de schroefgaten had, en denk dat het dan wel eens lastig zou kunnen worden om jouw knippers toch te monteren!
De mijne is ook een Zweed (geproduceerd in Goteborg), denk niet dat het daar aan ligt. Er is naast het Europese (wit boven, oranje beneden) en Amerikaanse (wit boven, wit met oranje zijvlakje beneden) type tevens een derde type (door sommigen "Italiaanse" genoemd vanwege standaardmontage op sommige Polars) met wit boven en geheel wit beneden. Deze derde bedoel ik niet, maar die kan inderdaad de schroefgaten wel op dezelfde plaats hebben zitten als de Europese dus dat die bij jou wel paste zou kunnen. Het punt is vooral dat de Amerikanen niet alleen een ander knipperlichthuis hebben maar ook een geheel ander koplamphuis (volledig plastic, geen glas, andere reflector en.... andere bevestigingspunten voor knipperlichtblok), en daardoor de twee blokken niet zo maar te combineren zijn.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com

