23 August 2007, 22:57
Wie heeft ervaring met het monteren van Amerikaanse knipperlichtunits in combinatie met Europese koplampen? (Volvo 245 1992)
Ik heb de originele Amerikaanse knipperlichtunits (wit 'glaasje' met kleine oranje zijreflector) gekocht in Goteborg, maar bij poging tot montage bleek dat deze niet op de lichtgrijs plastic steunen aan de zijkant van de koplampbak passen zoals de Europese knipperlichtunit (die schuift er zo op en klikt dan vast met een zwart plastic palletje), in plaats daarvan hebben de Amerikaanse twee in het knipperlichthuis gegoten schroefgaten. Maar er is niks aan het Europese koplamphuis waar iets in valt vast te schroeven.
Zo te zien moet er dus maatwerk worden gedaan: er zal wat gezaagd moeten worden in het plastic van ofwel het koplamphuis ofwel het knipperlichthuis (of allebei) en dan iets om ze aan elkaar te koppelen d.m.v. metalen plaatjes en parkers, clips o.i.d., maar hoe krijg je de twee units dan precies op de juiste afstand van elkaar aan elkaar gekoppeld...?
Alternatief, alleen het 'glaasje' vervangen (d.w.z. het Amerikaanse glaasje op het Europese knipperlichthuis schroeven) gaat ook niet 1-2-3, want het schroefgat aan de zijkant van het glaasje valt niet samen met het gat in het knipperlichthuis!
Het moet echt kunnen, ik heb in Zweden een 245 gezien waar men dit gedaan had. (zie plaatje)![[Afbeelding: img0403px8.th.jpg]](http://img337.imageshack.us/img337/2916/img0403px8.th.jpg)
Groet, Tyn245GL
Ik heb de originele Amerikaanse knipperlichtunits (wit 'glaasje' met kleine oranje zijreflector) gekocht in Goteborg, maar bij poging tot montage bleek dat deze niet op de lichtgrijs plastic steunen aan de zijkant van de koplampbak passen zoals de Europese knipperlichtunit (die schuift er zo op en klikt dan vast met een zwart plastic palletje), in plaats daarvan hebben de Amerikaanse twee in het knipperlichthuis gegoten schroefgaten. Maar er is niks aan het Europese koplamphuis waar iets in valt vast te schroeven.
Zo te zien moet er dus maatwerk worden gedaan: er zal wat gezaagd moeten worden in het plastic van ofwel het koplamphuis ofwel het knipperlichthuis (of allebei) en dan iets om ze aan elkaar te koppelen d.m.v. metalen plaatjes en parkers, clips o.i.d., maar hoe krijg je de twee units dan precies op de juiste afstand van elkaar aan elkaar gekoppeld...?
Alternatief, alleen het 'glaasje' vervangen (d.w.z. het Amerikaanse glaasje op het Europese knipperlichthuis schroeven) gaat ook niet 1-2-3, want het schroefgat aan de zijkant van het glaasje valt niet samen met het gat in het knipperlichthuis!
Het moet echt kunnen, ik heb in Zweden een 245 gezien waar men dit gedaan had. (zie plaatje)
![[Afbeelding: img0403px8.th.jpg]](http://img337.imageshack.us/img337/2916/img0403px8.th.jpg)
Groet, Tyn245GL
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com

