19 August 2007, 11:01
lastig....
* als je verbetering met de radiateurreiniger hebt gehad, zou er een hardnekkige verstopping kunnen zijn. Sommige mensen gooien er nl bijna alleen water in waardoor je enorme kalkafzetting krijgt. Daarbij is de motor 30 jaar oud (denk ik) en heeft wellicht een tijd stilgestaan? Meer flushen en misschien wat zaken demonteren en schoonmaken en nog een paar keer spoelen en spul erdoorheen gooien.
* vlgs mij zou slijtage / speling op je waterpomp niet een enorme impact moeten hebben, maar wellicht dat er iets mis is met het schoepenwiel.
* Maar: bouwt het systeem druk op? Dus borrelt bijv. je koelvloeistof in je reservoir als je een beetje gas geeft en staan je slangen onder behoorlijke druk? Dat zou op een lekke koppakking kunnen duiden: de pakking tussen je blok en de cylinderkop. Als die lekt dan knalt ie druk op het moment van een compressieslag je koelsysteem in. Vaak ook geelbruine drap (koelwater oliemengsel) in je blok: peilstok, olievuldop etc.
* als je verbetering met de radiateurreiniger hebt gehad, zou er een hardnekkige verstopping kunnen zijn. Sommige mensen gooien er nl bijna alleen water in waardoor je enorme kalkafzetting krijgt. Daarbij is de motor 30 jaar oud (denk ik) en heeft wellicht een tijd stilgestaan? Meer flushen en misschien wat zaken demonteren en schoonmaken en nog een paar keer spoelen en spul erdoorheen gooien.
* vlgs mij zou slijtage / speling op je waterpomp niet een enorme impact moeten hebben, maar wellicht dat er iets mis is met het schoepenwiel.
* Maar: bouwt het systeem druk op? Dus borrelt bijv. je koelvloeistof in je reservoir als je een beetje gas geeft en staan je slangen onder behoorlijke druk? Dat zou op een lekke koppakking kunnen duiden: de pakking tussen je blok en de cylinderkop. Als die lekt dan knalt ie druk op het moment van een compressieslag je koelsysteem in. Vaak ook geelbruine drap (koelwater oliemengsel) in je blok: peilstok, olievuldop etc.