18 August 2007, 21:29
Het water kookte 2 keer over na 120 op de snelweg gereden en daarna de motor bij de benzinepomp plotseling stilgezet te hebben, hij wordt dus echt te warm, niet alleen het metertje.
De motor is afgesteld, bougies + kabels zijn niet lang geleden vervangen.
Heb ook eens gespoeld met radiatorflush, met kachel op warm. Dat hielp een klein beetje, maar niet significant.
De geprobeerde ratiateurs waren niet nieuw, maar wat is de kans dat alle 3 de radiateurs slecht waren? Ik krijg ook uit de reacties de indruk dat het waarschijnlijk de waterpomp wel moet zijn, maar kan die dan echt versleten zijn zonder dat je dat van buitenaf kan zien aan lekkage of anderzins?
Trouwens, wat kan er met de koppakking aan de hand zijn?
De motor is afgesteld, bougies + kabels zijn niet lang geleden vervangen.
Heb ook eens gespoeld met radiatorflush, met kachel op warm. Dat hielp een klein beetje, maar niet significant.
De geprobeerde ratiateurs waren niet nieuw, maar wat is de kans dat alle 3 de radiateurs slecht waren? Ik krijg ook uit de reacties de indruk dat het waarschijnlijk de waterpomp wel moet zijn, maar kan die dan echt versleten zijn zonder dat je dat van buitenaf kan zien aan lekkage of anderzins?
Trouwens, wat kan er met de koppakking aan de hand zijn?