Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Benzineverbruik 1 op 1
#7
eerst een druk meter erop dan weet je meer.
hoofddruk meten , tussen de 4.7 en 5.5 bar.
en werkdruk/dempdruk meten , tussen de 3.4 en 3,8 bar bij warme motor

controleer of je koudstart injector niet blijft open staan.
deze eruit schroeven en benzine pomp aanzetten.

haal de nieuwe injectors eruit.
kijk of ze dicht blijven als de benzine pomp aan staat.
en de luchtklep in de rust stand staat.

controleer het sproeibeeld van de injectors
doe je injectors in een bekertje en zet de benzine pomp aan
druk nu de luchtklep in de luchttrechter naar beneden en kijk wat de injectors doen.
ze moeten een mooi kelkje hebben in het midden en een trechter vorm aan de buiten kant.
is dit anders dan naar de bosch dealer ze laten reinigen en laten afpersen op openingsdruk en sproeibeeld.

er kan vuiligheid in je systeem hebben gezeten en die troep nu in de nieuwe injectors zit
waardoor je een verkeerd sproeibeeld krijgt daardoor een verkeerde verbranding.
als je met verkeerd ingespoten injectors gaat afstellen moet de co waardens behoorlijk bij gezet worden en kan je daardoor een te veel gaan inspuiten waar bijv. je motor van gaat verzuipen of dat je het co terug moet schroeven en dat hij te schraal gaat lopen.

als dit allemaal keurig is , dan kan je nog

kleppen stellen. inlaat koud: 0.10-0.15mm , warm 0.15-0.20mm
uitlaat koud: 0.25-0.30mm , warm 0.30-0.35mm
ontsteking afstellen. 10gr. bij 700-800tpm met vacuum los.
co afstellen. 2.0% bij 900tpm.

als dit allemaal gecontroleerd is moet de motor goed kunnen draaien.


waar had je benzine lekkage???
onder aan de plunjer in het benzineverdeelhuis??
kan je in het spruitstuk een plasje benzine zien staan??

anders neem je de verdeler van de spruitstuk af.
dan blokkeer je de plunjer.
en zet je de benzine pomp aan om te kijken of er lekkage op treed.
het zou kunnen dat de plunjer lekt?
dan vallen de druppels benzine meteen in het spruitstuk.
krijg je ook een te veel aan benzine
dat verklaard ook de blauwe rook.
en het te veel aan benzine spoelt de olie van de cil.wand en krijg je ook blauwe walmen van.

mocht je er niet uit komen je kan je auto altijd ff langs brengen. :o
er zijn er al zat je voor geweest.
en die met een blij gezicht bij me vandaan gingen. Wink

succes



Antwoord


Berichten in dit topic
Benzineverbruik 1 op 1 - door kirschbaum - 23 July 2007, 22:17
Benzineverbruik 1 op 1 - door PP! - 24 July 2007, 12:19
Benzineverbruik 1 op 1 - door PP! - 24 July 2007, 18:38
Benzineverbruik 1 op 1 - door Peter Timmer - 24 July 2007, 20:32
Benzineverbruik 1 op 1 - door kkettenis - 24 July 2007, 20:37
Benzineverbruik 1 op 1 - door Peter Timmer - 24 July 2007, 20:48
Benzineverbruik 1 op 1 - door kaasie - 24 July 2007, 22:49
Benzineverbruik 1 op 1 - door kaasie - 24 July 2007, 23:14
Benzineverbruik 1 op 1 - door kirschbaum - 24 July 2007, 23:20
Benzineverbruik 1 op 1 - door Peter Timmer - 28 July 2007, 13:33
Benzineverbruik 1 op 1 - door kaasie - 28 July 2007, 20:18
Benzineverbruik 1 op 1 - door kirschbaum - 30 July 2007, 20:58
Benzineverbruik 1 op 1 - door PP! - 31 July 2007, 06:53
Benzineverbruik 1 op 1 - door jos245 - 2 August 2007, 11:43
Benzineverbruik 1 op 1 - door Jaap van der Sluis - 13 August 2007, 21:54
Benzineverbruik 1 op 1 - door kirschbaum - 20 August 2007, 22:24
Benzineverbruik 1 op 1 - door TheSaint77 - 21 August 2007, 09:50
Benzineverbruik 1 op 1 - door a.huis - 23 August 2007, 20:00
Benzineverbruik 1 op 1 - door Funsdaf - 23 August 2007, 20:30

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)