17 July 2007, 15:51
Inmiddels zitten de oude achterveren er weer onder. Wat blijkt: de nieuwe, versterkte veren zijn 41,5 centimeter lang, dus wat er op Hbase staat klopt. De oude zijn dus 42,5 centimeter. Echter: met de nieuwe veren is de afstand tussen straat en hoogste punt wielkast 62 centimeter, met de oude veren is dat ongeveer 65,5! De nieuwe versterkte veren zijn dus slapper dan de oude... Dat is dan toch gewoon troep, of niet?
Na een stukje rijden heb ik even een op het oog vlakke parkeerplaats gezocht en nog eens gemeten. Helemaal vlak was het blijkbaar niet, want er zitten wat verschillen tussen links en rechts. Linksvoor is het nu 69 centimeter van straat tot wielkast, rechtsvoor 69,4, rechtsachter 65,7 en linksachter 64 centimeter. En dat ziet er zo uit:
Dit ziet er heel aardig uit, vind ik zelf. De voorkant, met nieuwe veren en schokdempers, zal in de komende weken nog wel een centimetertje zakken, denkt de garagist. Maar ik wil nog steeds zwaardere veren achter, dus daar ga ik even wat telefoontjes voor plegen. Estate Services was een goed adres, toch? En ik had nog een adresje van Volvorider.
EDIT: Inmiddels verzwaarde veren bij Estate Services besteld.
Na een stukje rijden heb ik even een op het oog vlakke parkeerplaats gezocht en nog eens gemeten. Helemaal vlak was het blijkbaar niet, want er zitten wat verschillen tussen links en rechts. Linksvoor is het nu 69 centimeter van straat tot wielkast, rechtsvoor 69,4, rechtsachter 65,7 en linksachter 64 centimeter. En dat ziet er zo uit:
![[Afbeelding: dsc00727yq9.jpg]](http://img103.imageshack.us/img103/1272/dsc00727yq9.jpg)
![[Afbeelding: dsc00728ue1.jpg]](http://img264.imageshack.us/img264/5840/dsc00728ue1.jpg)
Dit ziet er heel aardig uit, vind ik zelf. De voorkant, met nieuwe veren en schokdempers, zal in de komende weken nog wel een centimetertje zakken, denkt de garagist. Maar ik wil nog steeds zwaardere veren achter, dus daar ga ik even wat telefoontjes voor plegen. Estate Services was een goed adres, toch? En ik had nog een adresje van Volvorider.
EDIT: Inmiddels verzwaarde veren bij Estate Services besteld.