9 July 2007, 19:05
er hoort een thermostaat bi-metaal op de voorkant van de aluminium radiatorkop te zitten. Soms is dat afgebroken of weggeroest. Dan blijft de fan altijd op die temperatuurinstelling staan en zal dus altijd teveel koelen of nooit meedraaien als het echt nodig is.
Ik had dat dus, bij (koud) starten draaide die altijd even mee, maar daarna maar een klein beetje. genoeg om de temp meter perfect in het midden te laten, zelfs na bij zwaar gebruik.
Nu met de goed werkende fan erin gaat ie ook nooit aan. toen de fan nog in mn 940 zat kon je goed voelen en horen dat ie aansprong. In de wei rijden met lage snelheid en veel weerstand, en dan ook nog een turbo erbij. Dat hoorde je erg goed, was wel grappig!
@DopdeDouwer: de visco fan is de fan die voorop de waterpomp zit, niets met stroom te maken
Ik had dat dus, bij (koud) starten draaide die altijd even mee, maar daarna maar een klein beetje. genoeg om de temp meter perfect in het midden te laten, zelfs na bij zwaar gebruik.
Nu met de goed werkende fan erin gaat ie ook nooit aan. toen de fan nog in mn 940 zat kon je goed voelen en horen dat ie aansprong. In de wei rijden met lage snelheid en veel weerstand, en dan ook nog een turbo erbij. Dat hoorde je erg goed, was wel grappig!
@DopdeDouwer: de visco fan is de fan die voorop de waterpomp zit, niets met stroom te maken

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni