8 July 2007, 21:41
Koelcapaciteit van deze motoren is erg gering vooral met automaatbak (drietraps, veel toeren!)
Mijn vader heeft drie van deze orgels met dieselmotor gehad en alle drie problemen in de bergen (zonder caravan). Temp altijd net iets onder het rode en dat terwijl de auto's toen nieuw waren. (problemen vanaf nieuw)
Ongeveer twee keer per jaar een lekke koppakking tot gevolg! De dealer werd het zo zat dat beide auto's na 1 jaar teruggenomen werden. De derde was een handbak, liep ook warm en na 100000 km en twee jaar was de motor afgeschreven vanwege compressieverlies. Auto ingeruild op een BMW 524TD en nooit meer een te warme motor gehad en ook niet meer kruipend naar boven met de caravan -
)
Ikzelf rijd een 740 B230F op benzine en ook nooit hier iets met de koeling gehad, vorige maand de originele radiateur maar eens vervangen (schandalig, radiateur na 19 jaar lek -
))
Groet,
Paul
740GL Blackline 1988 226000 km Lelystad
Mijn vader heeft drie van deze orgels met dieselmotor gehad en alle drie problemen in de bergen (zonder caravan). Temp altijd net iets onder het rode en dat terwijl de auto's toen nieuw waren. (problemen vanaf nieuw)
Ongeveer twee keer per jaar een lekke koppakking tot gevolg! De dealer werd het zo zat dat beide auto's na 1 jaar teruggenomen werden. De derde was een handbak, liep ook warm en na 100000 km en twee jaar was de motor afgeschreven vanwege compressieverlies. Auto ingeruild op een BMW 524TD en nooit meer een te warme motor gehad en ook niet meer kruipend naar boven met de caravan -
)Ikzelf rijd een 740 B230F op benzine en ook nooit hier iets met de koeling gehad, vorige maand de originele radiateur maar eens vervangen (schandalig, radiateur na 19 jaar lek -
))Groet,
Paul
740GL Blackline 1988 226000 km Lelystad

