4 July 2007, 11:33
Mede volvo liefhebbers,
Ik heb sinds kort een volvo 240 Polar uit 1992. Fantastisch wagentje alleen deint/schommelt hij behoorlijk en als ik over een hobbel heen rijd kraakt hij voor heel erg en hoor je (volgens mij) de banden af en toe tegen de wielkas aan schuren. Ik heb een vaag vermoeden
dat er iets mis is met de veren en/of schokdempers.
Bij Volvo Furness in Amsterdam vertelden zij mij dat een set nieuwe veren EUR 160 kost ex. BTW en een set schokdempers maar liefst EUR 800 ex BTW. Ik lees hier op het forum echter hele andere prijzen.
Zou iemand mij advies kunnen geven over welke schokdempers en veren (merk en 'stijfheid') ik het beste kan kopen, de prijs en misschien een goed adres om ze te laten inbouwen?
Alvast bedankt,
gr. Jonathan
Ik heb sinds kort een volvo 240 Polar uit 1992. Fantastisch wagentje alleen deint/schommelt hij behoorlijk en als ik over een hobbel heen rijd kraakt hij voor heel erg en hoor je (volgens mij) de banden af en toe tegen de wielkas aan schuren. Ik heb een vaag vermoeden
dat er iets mis is met de veren en/of schokdempers.Bij Volvo Furness in Amsterdam vertelden zij mij dat een set nieuwe veren EUR 160 kost ex. BTW en een set schokdempers maar liefst EUR 800 ex BTW. Ik lees hier op het forum echter hele andere prijzen.
Zou iemand mij advies kunnen geven over welke schokdempers en veren (merk en 'stijfheid') ik het beste kan kopen, de prijs en misschien een goed adres om ze te laten inbouwen?
Alvast bedankt,
gr. Jonathan