2 July 2007, 17:36
Marc, kom gauw hier, dat ik je kan omhelzen! Ik heb namelijk dankzij jou ontdekt wat het probleem is...
Als ik het kenteken van mijn huidige estate (1992, 2.0) intik op hbase, krijg ik deze:
38006 HOOFDVEER VOOR
Do=167.70MM Lo=440MM D=13.35MM
STANDAARD SPIRAAL SUPLEX 109.00
38007 HOOFDVEER ACHTER
Do=128.00MM Lo=419MM D=11.90MM
STANDAARD SPIRAAL SUPLEX 75.00
38048 HOOFDVEER ACHTER
Do=76.00MM Lo=410MM D=12.75MM
VERSTERKT
Tik ik dan het kenteken van de vorige estate in, een DL van 1987, dan krijg ik deze:
38006 HOOFDVEER VOOR
Do=167.70MM Lo=440MM D=13.35MM
STANDAARD SPIRAAL SUPLEX 109.00
38009 HOOFDVEER ACHTER
Do=130.00MM Lo=427MM D=13.00MM
STANDAARD ZONDER NIV.REG. SPIRAAL SUPLEX 75.00
38010 HOOFDVEER ACHTER
Do=131.23MM Lo=415MM D=13.75MM
VERSTERKT ZONDER NIV.REG.
38048 HOOFDVEER ACHTER
Do=76.00MM Lo=410MM D=12.75MM
STANDAARD MET NIVEAU REG.
De voorveer is hetzelfde, vervolgens wordt er onderscheid gemaakt tussen 'zonder niveauregeling' en 'met nivearegeling'. De versterkte achterveer bij de estate van '92 is dezelfde als de standaard achterveer met niveauregeling voor die van '87. Het blijft vreemd, maar hier zit 'm wel het probleem, denk ik.
Mijn Italiaanse Super Polar staat bij de rdw geregistreerd als een Polar. Als je dus in hbase mijn kenteken invoert, krijg je de spullen voor een Polar. Hier in Nederland is de Polar - althans, dat neem ik aan - standaard geleverd met niveauregeling. Er wordt immers geen onderscheid gemaakt tussen zonder en met, het staat er gewoon niet bij. Maar de Italianen hebben dat niet! Dus ik moet gewoon de 38009 of de 39010 hebben en niet de 38048.
Dat zie ik toch goed?
Blijft de vraag waarom de 38048 voor een '92-er versterkt is en voor een '87-er standaard. Was de niveauregeling in 1992 beter, sterker dan in 1987?
En waar ik ook nog niet uit ben: neem ik de standaard achterveren of de versterkte? Hoe groot is het verschil?
Als ik het kenteken van mijn huidige estate (1992, 2.0) intik op hbase, krijg ik deze:
38006 HOOFDVEER VOOR
Do=167.70MM Lo=440MM D=13.35MM
STANDAARD SPIRAAL SUPLEX 109.00
38007 HOOFDVEER ACHTER
Do=128.00MM Lo=419MM D=11.90MM
STANDAARD SPIRAAL SUPLEX 75.00
38048 HOOFDVEER ACHTER
Do=76.00MM Lo=410MM D=12.75MM
VERSTERKT
Tik ik dan het kenteken van de vorige estate in, een DL van 1987, dan krijg ik deze:
38006 HOOFDVEER VOOR
Do=167.70MM Lo=440MM D=13.35MM
STANDAARD SPIRAAL SUPLEX 109.00
38009 HOOFDVEER ACHTER
Do=130.00MM Lo=427MM D=13.00MM
STANDAARD ZONDER NIV.REG. SPIRAAL SUPLEX 75.00
38010 HOOFDVEER ACHTER
Do=131.23MM Lo=415MM D=13.75MM
VERSTERKT ZONDER NIV.REG.
38048 HOOFDVEER ACHTER
Do=76.00MM Lo=410MM D=12.75MM
STANDAARD MET NIVEAU REG.
De voorveer is hetzelfde, vervolgens wordt er onderscheid gemaakt tussen 'zonder niveauregeling' en 'met nivearegeling'. De versterkte achterveer bij de estate van '92 is dezelfde als de standaard achterveer met niveauregeling voor die van '87. Het blijft vreemd, maar hier zit 'm wel het probleem, denk ik.
Mijn Italiaanse Super Polar staat bij de rdw geregistreerd als een Polar. Als je dus in hbase mijn kenteken invoert, krijg je de spullen voor een Polar. Hier in Nederland is de Polar - althans, dat neem ik aan - standaard geleverd met niveauregeling. Er wordt immers geen onderscheid gemaakt tussen zonder en met, het staat er gewoon niet bij. Maar de Italianen hebben dat niet! Dus ik moet gewoon de 38009 of de 39010 hebben en niet de 38048.
Dat zie ik toch goed?
Blijft de vraag waarom de 38048 voor een '92-er versterkt is en voor een '87-er standaard. Was de niveauregeling in 1992 beter, sterker dan in 1987?
En waar ik ook nog niet uit ben: neem ik de standaard achterveren of de versterkte? Hoe groot is het verschil?