26 June 2007, 12:42
Dat is niet duur zeg.
(@ saint ik wilde net een pb sturen, vond het ook lullig voor de amazon-man dat we zo offtopic gingen)
Kan iemand in het kort uitleggen wat voor soort lassen je het best kan gebruiken bij autos, plaatwerk.
Ik heb op rustbusters gelezen over die methode met gaatjes boren en die weer dichtlassen; proplassen. Dit zag er nogal bewerkelijk uit ivm randjes ombuigen, gaatjes boren etc etc. Daarnaast denk ik als leek dat dit nogal gevoelig is voor nieuwe roest aangezien je niet alles dichtlast en er dus ruimte is voor water en zuurstof op de plaatsen waar het metaal overlapt.
zie plaatje:
![[Afbeelding: Proplas2.jpg]](http://www.rustbuster.nl/Lassen_en_lasgereedschap/Proplas2.jpg)
Veel handiger lijkt mij een manier van plakken/naadje dicht smeren, noem ik het maar... Alleen weet ik dus niet hoe dat heet.
Zeg maar hoe ze bijvoorbeeld bij thuur te werk zijn gegaan.:
(@ saint ik wilde net een pb sturen, vond het ook lullig voor de amazon-man dat we zo offtopic gingen)
Kan iemand in het kort uitleggen wat voor soort lassen je het best kan gebruiken bij autos, plaatwerk.
Ik heb op rustbusters gelezen over die methode met gaatjes boren en die weer dichtlassen; proplassen. Dit zag er nogal bewerkelijk uit ivm randjes ombuigen, gaatjes boren etc etc. Daarnaast denk ik als leek dat dit nogal gevoelig is voor nieuwe roest aangezien je niet alles dichtlast en er dus ruimte is voor water en zuurstof op de plaatsen waar het metaal overlapt.
zie plaatje:
![[Afbeelding: Proplas2.jpg]](http://www.rustbuster.nl/Lassen_en_lasgereedschap/Proplas2.jpg)
Veel handiger lijkt mij een manier van plakken/naadje dicht smeren, noem ik het maar... Alleen weet ik dus niet hoe dat heet.
Zeg maar hoe ze bijvoorbeeld bij thuur te werk zijn gegaan.:
![[Afbeelding: Afb010.jpg]](http://members.home.nl/genevieve.2/240_Restauratie/Laswerken04/Afb010.jpg)