15 June 2007, 16:34
TheSaint77 schreef:acciijns? Wie had het over accijns! ;D Dat is toch een ander woord voor diefstal, correct me if i'm wrong.Precies! grote onzin die accijns.
TheSaint77 schreef:Maarem...jij denkt dat mijn B21ET het niet trekt met de standaard injectoren? En vervroeging....kan ik dat ook zomaar regelen? Ik zou dat dan wel graag kunnen omschakelen zodat ik ook nog soms RoN98 kan rijden.tsja omschakelen is eigenlijk gewoon zorgend at de auto bij E85 gebruik ruwweg 30-40% (?) meer brandstof krijgt. Ik zou dat doen door een setje extra injectoren te monteren (met een capaciteit van 30-40% van wat er nu inzit) en die met een elektromagnetische klep aan en uit zetten. Is niet makkelijk maar wel de enige oplossing als je k-jet rijd denk ik.
Om via de druk de capaciteit te verhogen is niet echt makkelijk denk ik, omdat voor 40% meer doorstroom door een nozzle moet je 1.4 tot de macht 2 keer zo veel druk hebben (wet van bernouili komt dan ff om de hoek, druk = .5 x dichtheid x snelheid^2, capaciteit 2x zo hoog dan moet de druk van de vloeistof 4x zo hoog zijn).
Ontsteking verstellen is toch gewoon te doen via het verdraaien van de verdeler? tegen de draairingting van de verdeler geeft voorontsteking.
Lijkt me dat MS een stuk makkelijker is. gelijk wasted spark, nieuw type inlaatspruitstuk, dunnere koppakking ofzo en dan dubbele mapping. voila ;D
is ie gelijk zuiniger

TheSaint77 schreef:Ik zie net dat ik E85 kan tanken niet al te ver van mn huis, in Rijswijk bij Athlon Car lease. Maar wat zal de prijs zijn....
ik vrees dat het niet goedkoop is. stom land.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni