14 June 2007, 11:14
Holowkregel schreef:dit was toch een orgineel motorblok dat is dan natuurlijk wel al oud, dus al die pakkingen waarschijnlijk ook, of is ie onlangs losgeweest. ik dacht begrepen te hebben van niet dus ja al dat ouwe spul kan er misschien niet goed tegen dat het ineens goed gebruikt wordt, ik weet niet of ie lang heeft stilgestaan of zo?
misschien inderdaad een pakking of keerring die van ouderdom begint te lekken, maar goed eerst goed schoonmaken, kun je ook met een doek doen ,krijg je wel vieze vingers, spuit je ook niets kapot. maar goed dan proberen te kijken waar't zit.
en anders bij die hobbyschuur zaterdag???? daar komt ie toch vandaan of had ik dat verkeerd begrepen
Nou ik denk het gevonden te hebben, de (olie?) sensor aan de rechterkant van het motorblok als je er voorstaat. Dus maar even langs de dealer voor een nieuwe afdichtring. Toch ook maar even de kleppendekselpakking vervangen. Zit niet helemaal jofel, de moeren zijn in ieder geval niet juist vasetgedraaid. De caterontluchting schijnt goed te zijn, de slang is schoon, en als ik die eraf haal en ook de olievuldop losdraai komt er weinig uit! (niets eigenlijk) dus da's mooi!
244 GL D6 aut. 1981 ,
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78

