11 October 2005, 09:47
scimitar schreef:Een te grote accu zal hooguit leiden tot een groter brandstof verbruik. En een overbelaste dynamo.
Nee hoor. Een dynamo kan maar een maximaal aantal amperes leveren en iedere accu verliest dezelfde hoeveelheid spanning tijdens het starten (van dezelfde motor) dus hoeft er maar steeds dezelfde hoeveelheid worden bijgeladen.
De dynamo zal dus niet 'zwaarder' draaien (daar doel je op denk ik).
Citaat:Wat wel kan gebeuren is dat de startmotor altijd op dezelfde plek ingrijpt op de starterkrans. Dit is slijtage die erg lastig is. Het kan namelijk voorkomen dat daardoor het tandwiel blijft hangen op de starterkrans na het starten en voor het starten dat het tandwiel niet meer ingrijpen, behalve op die ene plek.
Dit probleem kan eigenlijk alleen goed worden opgelost door vervanging van de starterkrans. Persoonlijk zou ik dan ook de startmotor vervangen. (Ik spreek uit ervaringmaar niet met een Volvo ). Dat voorkomt dat de ellende opnieuw begint.
Maar dat heeft weer niets te maken met een zwaardere accu, toch?
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter


maar niet met een Volvo ). Dat voorkomt dat de ellende opnieuw begint.