Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
264 DL
#42
scimitar schreef:Een te grote accu zal hooguit leiden tot een groter brandstof verbruik. En een overbelaste dynamo.

Nee hoor. Een dynamo kan maar een maximaal aantal amperes leveren en iedere accu verliest dezelfde hoeveelheid spanning tijdens het starten (van dezelfde motor) dus hoeft er maar steeds dezelfde hoeveelheid worden bijgeladen.

De dynamo zal dus niet 'zwaarder' draaien (daar doel je op denk ik).

Citaat:Wat wel kan gebeuren is dat de startmotor altijd op dezelfde plek ingrijpt op de starterkrans. Dit is slijtage die erg lastig is. Het kan namelijk voorkomen dat daardoor het tandwiel blijft hangen op de starterkrans na het starten en voor het starten dat het tandwiel niet meer ingrijpen, behalve op die ene plek.
Dit probleem kan eigenlijk alleen goed worden opgelost door vervanging van de starterkrans. Persoonlijk zou ik dan ook de startmotor vervangen. (Ik spreek uit ervaring Sad maar niet met een Volvo ). Dat voorkomt dat de ellende opnieuw begint.

Maar dat heeft weer niets te maken met een zwaardere accu, toch?


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord


Berichten in dit topic
264 DL - door Sander van Buiten - 26 September 2005, 15:32
264 DL - door scimitar - 26 September 2005, 18:37
264 DL - door Sander van Buiten - 27 September 2005, 10:45
264 DL - door jos - 27 September 2005, 12:00
264 DL - door Robbert242DL - 27 September 2005, 12:34
264 DL - door Sander van Buiten - 27 September 2005, 13:03
264 DL - door Gerben - 27 September 2005, 13:16
264 DL - door Divadi - 27 September 2005, 13:21
264 DL - door Sander van Buiten - 27 September 2005, 13:27
264 DL - door Gerben - 27 September 2005, 13:34
264 DL - door Sander van Buiten - 27 September 2005, 13:42
264 DL - door Gerben - 27 September 2005, 13:46
264 DL - door Sander van Buiten - 27 September 2005, 13:56
264 DL - door Sander van Buiten - 27 September 2005, 13:58
264 DL - door Sander van Buiten - 27 September 2005, 14:05
264 DL - door Gerben - 27 September 2005, 14:31
264 DL - door Sander van Buiten - 27 September 2005, 14:36
264 DL - door Sander van Buiten - 27 September 2005, 15:52
264 DL - door Gerben - 27 September 2005, 16:03
264 DL - door 480rider - 27 September 2005, 16:07
264 DL - door Sander van Buiten - 27 September 2005, 18:44
264 DL - door Peter Timmer - 27 September 2005, 20:29
264 DL - door Sander van Buiten - 27 September 2005, 22:56
264 DL - door Robbert242DL - 28 September 2005, 11:53
264 DL - door Sander van Buiten - 28 September 2005, 14:44
264 DL - door ***t_blijft_behelpen*** - 28 September 2005, 15:54
264 DL - door Sander van Buiten - 28 September 2005, 15:56
264 DL - door Peter Timmer - 28 September 2005, 20:15
264 DL - door Sander van Buiten - 29 September 2005, 09:37
264 DL - door Peter Timmer - 29 September 2005, 20:52
264 DL - door Sander van Buiten - 30 September 2005, 08:36
264 DL - door Peter Timmer - 1 October 2005, 08:24
264 DL - door Sander van Buiten - 1 October 2005, 12:48
264 DL - door Peter Timmer - 2 October 2005, 11:41
264 DL - door Sander van Buiten - 2 October 2005, 20:56
264 DL - door Peter Timmer - 3 October 2005, 21:30
264 DL - door Ad - 10 October 2005, 23:25
264 DL - door thuur - 10 October 2005, 23:57
264 DL - door Sander van Buiten - 11 October 2005, 08:27
264 DL - door scimitar - 11 October 2005, 08:32
264 DL - door Sander van Buiten - 11 October 2005, 08:35
264 DL - door thuur - 11 October 2005, 09:47
264 DL - door scimitar - 11 October 2005, 10:19
264 DL - door scimitar - 11 October 2005, 10:24
264 DL - door Funsdaf - 11 October 2005, 10:29

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)