29 May 2007, 09:15
240diesel schreef:Wat je ook eenvoudig zelf kunt controleren:
is de radiateur volledig vrij tussen de lamellen en niet vervuilt met insecten stof en dergelijke???de wind moet er goed door kunnen waaien.
Jan,
Nou van alles is al vervangen door de Volvo. Eigenlijk, gezien de staat van de motor, de historie (minimaal een jaar stilgestaan) en de staat van de radiateur bleef alleen die over.
Liep ik op markplaats tegen een radiateur aan, bij een demontagebedrijf uit Leiden, en die was dus nieuw in doos, en voor 77 euro kan je je geen buil vallen dacht ik zo.
Affijn, de radiateur dus uitgebouwd, de nieuwe had ook uitwendige oliekoelnippels, bleek voordat ik de nieuwe plaatste er nog een extra gat onder het tuitje van het expansievat te zitten!
Gelijk naar de dealer om te kijken of hij soms die stoppen had, maar ja op zaterdagmiddag een Volvomonteur bij de dealer, dacht het dus niet. De oude dus maar teruggezet, na te heben schoongespoten, en dat lukte ook.
Vandaag dus maar eens shoppen bij de volvo voor de onderdelen.
244 GL D6 aut. 1981 ,
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78
![[Afbeelding: img00121d.jpg]](http://img34.imageshack.us/img34/9238/img00121d.jpg)
![[Afbeelding: foto00631k.jpg]](http://img33.imageshack.us/img33/4615/foto00631k.jpg)