28 May 2007, 21:24
240diesel schreef:Allereerst ; heel verstandig van je om een goede investering te doen op gebied van veiligheid.
Een paar weken geleden nog hoorde ik weer dat iemand onder zijn eigen auto is doodgedrukt tijdens sleutelen.....
Om eerlijk te zijn voel ik me ook met goeie steunen, en vorige week op het oprijbruggetje (tussendemper vervangen), toch nog licht claustrofobisch onder de auto... zal wel wennen zijn. Maar met het lezen van zulke berichten...
240diesel schreef:Als je de garagekrik onder het midden van de achteras rijdt en daar de complete achterkant opkrikt kan je de assteunen direkt kwijt onder de door jouw omschreven orginele krikpunten.
...
Bedankt voor de tip! Ik herinner me nu spontaan dat ik die monteur bij Schmidt hetzelfde zag doen, toen ik daar was om wat na te laten kijken! Maar even voor de zekerheid: het is dan de bedoeling dat ik de krik onder het differentieelhuis plaats, niet? En dan de hele zaak omhoog?
Om nog een andere reden handige tip trouwens: hoef je maar 1 keer op te krikken, twee assteunen eronder en klaar! Nu was ik dat twee keer aan het doen...
240diesel schreef:Het lijkt misschien dat je je achteras daarmee verbuigt / beschadigd maar dat is absoluut niet zo.
...
Voor geldt hetzelfde verhaal, het voortrein van de 240 is sterk genoeg om in het midden alleen opgekrikt te worden.
...
Als je op straat moet werken is het dus niet onverstandig te zorgen voor een gladde ondergrond bijv. een sterke strook multiplex waarop de krik zich iets kan verplaatsen/verrijden.
...
Tenslotte, probeer ook een paar wielkeggen te kopen / maken.
Nog meer goeie tips! Bedankt!!