7 October 2005, 10:38
Gelode Benzine had in Nederland (bijna) dezelfde octaangehaltes als ongelode benzine.
Normaal 94 octaan
Super 98 octaan
In bijvoorbeeld Spanje was dit in de 70-er jaren 91 (normaal) en 95 (super) octaan. Daar had men dus toen nog een superplus van 98 octaan voor de duitse motoren.
Het geeft dus geen probleem om nu normale (95 octaan) ongelode benzine te tanken.
Er zit dus al genoeg lood op je kleppen.
En Erik helaas gaat dat verbod van ongelode benzine van 1973 niet op voor alle Staten van de VS. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt voor wat betreft het feit dat VOLVO geen speciale koppen voor de amerikaanse en de europeese markt heeft gemaakt.
Ik ga er dus van uit dat je geen speciale kop hoeft te plaatsen. (Voor gas is het een iets ander verhaal maar daar staat elders al genoeg over geschreven.)
Normaal 94 octaan
Super 98 octaan
In bijvoorbeeld Spanje was dit in de 70-er jaren 91 (normaal) en 95 (super) octaan. Daar had men dus toen nog een superplus van 98 octaan voor de duitse motoren.
Het geeft dus geen probleem om nu normale (95 octaan) ongelode benzine te tanken.
Er zit dus al genoeg lood op je kleppen.
En Erik helaas gaat dat verbod van ongelode benzine van 1973 niet op voor alle Staten van de VS. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt voor wat betreft het feit dat VOLVO geen speciale koppen voor de amerikaanse en de europeese markt heeft gemaakt.
Ik ga er dus van uit dat je geen speciale kop hoeft te plaatsen. (Voor gas is het een iets ander verhaal maar daar staat elders al genoeg over geschreven.)
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480