Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dinitrol
Sander,

Twee jaar terug heb ik een andere hobby-auto van mij daar laten behandelen (een Ford Taunus 2.3 V6 van '81, ook zo'n lekker vierkant ding, maar inmiddels verkocht; je kunt niet alles houden...). Ze maken de auto helemaal schoon d.m.v. druk en stomen/weken en bekijken vervolgens of en waar eventueel roest aanwezig is. Echt roestige delen behandelen ze niet; de roest zou onder de tectyllaag gewoon doorvreten. Wanneer de auto dus gaaf genoeg is krijgt hij een aantal behandelingen.; hoe en wat precies kun je op hun site zien.

Je krijgt er een certificaat bij dat recht geeft op twee gratis inspecties een jaar, respectievelijk twee jaar na de behandeling; ze kijken dan of de beschermlaag er nog goed opzit en werken het waar nodig bij.
Het effect op lange termijn weet ik eerlijk gezegd niet; ik heb de Taunus 2 jaar na de behandeling verkocht (afgelopen zomer; hij moest plaats maken voor een "nieuwe" 240) en toen was-ie nog behoorlijk strak.

De kosten bedragen 600,- euro voor een 240 (en 260 neem ik aan) en je bent de auto een weekje kwijt.
Ik ben van plan het ook te laten doen bij m'n pas verworven 240 (maar eerst gas er in; trouwens, Gosliga zit heel dicht bij NovaClassica, het bedrijf waar ik LPG laat inbouwen, dus als je in de buurt bent kun je bij beide een kijkje nemen).

Voor meer info kun je ook bellen; het zijn alleraardigste lieden (Frysk, dus dat sit wol goed !).

Groetnis,

Gerben

ps. ik dacht dat jouw auto in Polen al lekker verwend was met allerlei roestonvriendelijk vet/olie/twijfelachtige substantie ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord

Berichten in dit topic
Dinitrol - door Sander van Buiten - 4 October 2005, 09:26
Dinitrol - door Gerben - 4 October 2005, 09:59
Dinitrol - door Sander van Buiten - 4 October 2005, 10:03
Dinitrol - door PP - 4 October 2005, 11:04
Dinitrol - door Sander van Buiten - 4 October 2005, 11:08
Dinitrol - door Gerben - 4 October 2005, 11:38
Dinitrol - door Sander van Buiten - 4 October 2005, 11:55
Dinitrol - door Gerben - 4 October 2005, 12:06
Dinitrol - door Sander van Buiten - 4 October 2005, 12:27

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)