11 April 2007, 22:28
Zo, net terug van mijn (bijna) dagelijkse "under-the-hood" experience.
(Lekker weertje trouwens, maar dat ter zake.)
Elk avond even met mijn neus in het machtige vooronder om alles even na te lopen, nieuwe dingen te ontdekken en
gewoon lekker even te pielen.
De beweegbare klep weer teruggezet in het luchtfilterhuis, zodat ie morgen waarschijnlijk
alleen nog "warme"motorlucht pakt ipv de koude rijwind.
Ben benieuwd of ie nu niet meer afslaat.
Ook nog wat gecorrodeerde massastekkertjes blank geschuurd en op mijn nachtelijke zoektocht kwam ik zowaar
ook nog de door mij zo lang gezochte PCV tegen.
(Positive Crankcase Ventilation)
Ik had een tijd terug in de Haynes en de Bentley gelezen dat controle op een verstopte PCV
onder routine maintenance valt, dus toen ik toch aan het bestellen was bij FCP in de states
heb ik meteen een PCV flame trap kit meebesteld (kost je de kop ook niet, was iets van 2$ geloof ik)
![[Afbeelding: 519601sm.jpg%27.jpg]](http://www.fcpgroton.com/images/519601sm.jpg%27.jpg)
Ik was er al weken naar op zoek (kon dat stomme ding nooit vinden, en vanavond opeeens, hebbes!
Ding eruitgehaald, en hij zat vol met een dikke gele vla-achtige substantie.
Zal er vast niet af-fabriek ingezeten hebben, en zal ook zeker niet de doorstroming bevorderen.
Meteen de nieuwe geinstalleerd (beetje pielen, maar lukt uiteindelijk wel).
Ik zal morgen meteen verslag doen of alle wijzigingen geholpen hebben.
(Lekker weertje trouwens, maar dat ter zake.)
Elk avond even met mijn neus in het machtige vooronder om alles even na te lopen, nieuwe dingen te ontdekken en
gewoon lekker even te pielen.
De beweegbare klep weer teruggezet in het luchtfilterhuis, zodat ie morgen waarschijnlijk
alleen nog "warme"motorlucht pakt ipv de koude rijwind.
Ben benieuwd of ie nu niet meer afslaat.
Ook nog wat gecorrodeerde massastekkertjes blank geschuurd en op mijn nachtelijke zoektocht kwam ik zowaar
ook nog de door mij zo lang gezochte PCV tegen.
(Positive Crankcase Ventilation)
Ik had een tijd terug in de Haynes en de Bentley gelezen dat controle op een verstopte PCV
onder routine maintenance valt, dus toen ik toch aan het bestellen was bij FCP in de states
heb ik meteen een PCV flame trap kit meebesteld (kost je de kop ook niet, was iets van 2$ geloof ik)
![[Afbeelding: 519601sm.jpg%27.jpg]](http://www.fcpgroton.com/images/519601sm.jpg%27.jpg)
Ik was er al weken naar op zoek (kon dat stomme ding nooit vinden, en vanavond opeeens, hebbes!
Ding eruitgehaald, en hij zat vol met een dikke gele vla-achtige substantie.
Zal er vast niet af-fabriek ingezeten hebben, en zal ook zeker niet de doorstroming bevorderen.
Meteen de nieuwe geinstalleerd (beetje pielen, maar lukt uiteindelijk wel).
Ik zal morgen meteen verslag doen of alle wijzigingen geholpen hebben.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)