Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ja en nu ???
#9
Voor het uitlijnen zijn we in 6 weken tijd 3 keer wezen uitlijnen (dus meer eer is er niet te behalen want het is ook nog eens door drie onafhankelijk van elkaar zijnde bedrijven gebeurd). Voor rechtuit geen probleem (is ook askanteling en dat merk je dan blijkbaar niet). Voor strak links (of was het nu rechts, dat krijg je als je er op zich mee hebt leren leven ;D ) krijg je het gevoel dat de auto over het voorwiel heen wordt gedrukt. En dat is niet prettig op zich. De mooie krappe draaicirkel is daarmee wel een beetje weg >Sad .

Met een kleine (2de) op komst heb ik helaas niet veel tijd (en zin :-[ ) om voor de deur te sleutelen aan de auto (ik heb nu wel andere dingen te doen en aan mijn hoofd). Ik ben per beurt ongeveer even veel kwijt als de auto gekost heeft en dat is dan met banden of uitlaat. Op zich valt me dat niet tegen! Ik heb wel eens duurdere auto's gehad.

Ik zat er naar aanleiding van jullie opmerkingen ook al weer over te twijvelen want betrouwbaar is hij (na alle koelslang ellende 8) ) wel gebleken. En het is eigenlijk ook zonde van de investeringen in banden, uitlaat, stuurinrichting. Ik was in ieder geval niet op de hoogte van spul om een tapeind (wat overigens behoorlijk onder de olie gelekt is) mogelijk te herstellen. Dan denk je al gauw aan een andere kop. En dan.....

Op zich is zeker het onderblok wel goed. Geen over/onderdruk (ook niet bij meer toeren). De V-snaar slipt sinds kort maar dat lijkt dus ook niet zo vreemd met die olie. Morgen ochtend heb ik een redelij idee van hoeveel olie hij plotseling lekt. Hoewel mijn vrouw aangeeft (toen ze laatst achter mij aanreed) dat er iets blauwe rook uitkomt denk ik dat di heel erg meevalt. Zekere geen blauwe pluimen door lekkage langs de klepstelen (120 in zijn 4 gas los en er weer op gaat goed).

Morgen ga ik in Obdam even kijken. Zal toch ook de quick cheap fix methode bespreken want hoewel we mogelijk budget vrij kunnen maken hadden we eigenlijk andere plannen! Ik kan het in ieder geval niet goed beoordelen (omdat ik dergelijk middelen niet ken) en als het een nieuwe kop betekend (ik heb nog minstens 0,4 mm op het dunste plaatje over) dan denk ik dat wij afhaken (juist ook vanwege de rest, en eigenlijk ben ik de koppeling nog vergeten die het niet helemaal meer redt als ik volgas weg trek in z'n 2 op benzine, met mogelijk meer dan 10% meer vermogen, overigens geen problemen met de koppeling verder).

Overigens voor de kosten.... De auto heeft me 500 gekost dus de auto kost me qua onderhoud minder als 100 EURO per maand (bij 35.000 km per jaar).

Goed ik ben in voor advies en morgen weten we mogelijk wat we doen.

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord


Berichten in dit topic
Ja en nu ??? - door mfellman - 2 April 2007, 08:47
Ja en nu ??? - door jos245 - 2 April 2007, 14:10
Ja en nu ??? - door Jw240 - 2 April 2007, 20:50
Ja en nu ??? - door Peter Timmer - 2 April 2007, 20:57
Ja en nu ??? - door Jw240 - 2 April 2007, 20:59
Ja en nu ??? - door jos245 - 2 April 2007, 21:04
Ja en nu ??? - door Peter Timmer - 2 April 2007, 21:05
Ja en nu ??? - door michiel - 2 April 2007, 21:16
Ja en nu ??? - door mfellman - 2 April 2007, 22:01
Ja en nu ??? - door mfellman - 2 April 2007, 22:23
Ja en nu ??? - door Jw240 - 2 April 2007, 22:28
Ja en nu ??? - door jos245 - 3 April 2007, 00:40
Ja en nu ??? - door michiel - 3 April 2007, 19:15
Ja en nu ??? - door mfellman - 3 April 2007, 20:05

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)