28 March 2007, 21:51
OEPS ! Laptop accu vergeten op te laden :-[ ff accu wisselen en dan ga ik weer verder mappen.
Ik weet wel dat jij wist wat een KMS was.... :o
KMS is simpelweg anders, niet beter of slechter, maar gewoon anders.
Deze KMS is trouwens voor de Volvo C70 T5 waar ik mee aan het knutselen ben.
De eigenaar had liever een KMS als een MS.. gevoelskwestie zei hij.
wat me wel opvalt dat de MS software VEEL meer opties heeft die ik bij KMS nog niet gezien heb.
opties niet in de vorm van mogelijkheden maar van instellingen.
Bij MS moet je veel meer weten wat je motor allemaal doet.
En je moet gewoon een aantal gegevens/ berekeningen maken als ik het zo zie.
(nu heb ik nog niet zo heel veel MS ervaring).
Maar KMS is wat dat betreft simpeler, ik heb het namelijk gezien dat iemand een standaard map had,
en gewoon getallen is gaan veranderen en gaan kijken hoe de motor reageerd, na een tijdje had hij toch een heeeeleeeeee nette map gemaakt.
Dat zul je bij MS niet lukken denk ik.
Ik ben aan het mappen met behulp van al mn meters en so far so good.
Iemand trouwens een idee tot hoever voorontsteking ik kan gaan ? of is dat per motor verschillend
En ga ik aan mn eigen auto beginnen; kun je zeker wel een mailtje en/ of telefoontje verwachten
of je moet een ander tel. nummer hebben zodat ik je niet meer kan bereiken
haha
// mijn excuses voor het vreselijk offtopic gaan :-[ :-[ :
Ik weet wel dat jij wist wat een KMS was.... :o
KMS is simpelweg anders, niet beter of slechter, maar gewoon anders.
Deze KMS is trouwens voor de Volvo C70 T5 waar ik mee aan het knutselen ben.
De eigenaar had liever een KMS als een MS.. gevoelskwestie zei hij.
wat me wel opvalt dat de MS software VEEL meer opties heeft die ik bij KMS nog niet gezien heb.
opties niet in de vorm van mogelijkheden maar van instellingen.
Bij MS moet je veel meer weten wat je motor allemaal doet.
En je moet gewoon een aantal gegevens/ berekeningen maken als ik het zo zie.
(nu heb ik nog niet zo heel veel MS ervaring).
Maar KMS is wat dat betreft simpeler, ik heb het namelijk gezien dat iemand een standaard map had,
en gewoon getallen is gaan veranderen en gaan kijken hoe de motor reageerd, na een tijdje had hij toch een heeeeleeeeee nette map gemaakt.
Dat zul je bij MS niet lukken denk ik.
Ik ben aan het mappen met behulp van al mn meters en so far so good.
Iemand trouwens een idee tot hoever voorontsteking ik kan gaan ? of is dat per motor verschillend
En ga ik aan mn eigen auto beginnen; kun je zeker wel een mailtje en/ of telefoontje verwachten

of je moet een ander tel. nummer hebben zodat ik je niet meer kan bereiken
haha// mijn excuses voor het vreselijk offtopic gaan :-[ :-[ :

