21 March 2007, 20:43
controleer de zekering van de brandstofpomp en andere injectie onderdelen, het witte relais bij de voeten van de bijrijder (contacten heel voorzichtig hersolderen, zorg dat je niet de diode stuk maakt want als die stuk is blaas je de computer op door de zelfinductie van de spoel van het relais), de sensor die de gaatjes in het vliegwiel telt (krukaspositiesensor) en de ontstekingseindtrap. Al deze delen, en hun kabels+stekkers zijn wel eens de oorzaak van onbetrouwbaarheid.
Ook wil nog al eens de kabelboom van de motor doorschuren bij de achterste motorhaak (waar de kabelstreng van de motor naar de rest van de auto gaat). ff wat tape eromheen en wat verleggen en het is opgelost.
Soms kan ook de computer het probleem veroorzaken, de injectie ECU's met het paarse label zijn relatief slecht. Die (soms) geven na verloop van tijd problemen.
Ook wil nog al eens de kabelboom van de motor doorschuren bij de achterste motorhaak (waar de kabelstreng van de motor naar de rest van de auto gaat). ff wat tape eromheen en wat verleggen en het is opgelost.
Soms kan ook de computer het probleem veroorzaken, de injectie ECU's met het paarse label zijn relatief slecht. Die (soms) geven na verloop van tijd problemen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni