19 March 2007, 23:51
Dan zou ik ook eens de onboard diagnostic systeem eens uitlezen, dit houdt alle foutcodes van het motormanagement bij. Tussen rembekrachtiger en motorkapscharnier hangt een zwart doosje met dekseltje, eronder 6 gaatjes, en een knopje en een LED, waaraan een stiftje hangt. Steek het stiftje in opening no. 2 en druk 1-3 seconden op het knopje.
De LED gaat dan in een soort morse codes knipperen, de laatste geregistreerde eerst. 1-1-1 is alles ok, 1-3-2 is accuspanning te laag of te hoog, enzovoorts. Als je wat gemist hebt of de tel kwijt raakt , laat je alles doorknipperen en begin je weer van voor af aan.
Als er niks gebeurd moet je het contact op ON zetten (was bij mij zo, in het boek staat van niet) en dan het knopje 1-3 sec. indrukken, enzovoorts.
Dan steek je het stiftje in opening 6, en volgt dezelfde procedure.
Als je het knopje langer dan 5 sec. ingedrukt houdt begin je de wis-procedure, niet doen.
De aluminium slang en de thermostaatklep zitten VOOR het luchtfilter, ik rij al 22000 km zonder, en de auto ws. al veel langer.
De LED gaat dan in een soort morse codes knipperen, de laatste geregistreerde eerst. 1-1-1 is alles ok, 1-3-2 is accuspanning te laag of te hoog, enzovoorts. Als je wat gemist hebt of de tel kwijt raakt , laat je alles doorknipperen en begin je weer van voor af aan.
Als er niks gebeurd moet je het contact op ON zetten (was bij mij zo, in het boek staat van niet) en dan het knopje 1-3 sec. indrukken, enzovoorts.
Dan steek je het stiftje in opening 6, en volgt dezelfde procedure.
Als je het knopje langer dan 5 sec. ingedrukt houdt begin je de wis-procedure, niet doen.
De aluminium slang en de thermostaatklep zitten VOOR het luchtfilter, ik rij al 22000 km zonder, en de auto ws. al veel langer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969