19 March 2007, 19:11
Marc vd Marel schreef:In het luchtfilterhuis zit een flap met thermostaat die warme lucht vanaf de uitlaat toelaat zolang het koud is, een grap voor Noord Zweden zodat je motor eerder opwarmt. Als-ie kapot is neemt-ie altijd hete lucht, slecht voor de luchtmassameter en het brandstofmengsel.
Ik zat te denken aan omgevingstemperatuurgevoelige storingen, vandaar.
...kan ook zijn dat dit probleem erger wordt naarmate de tijd verstrijkt, dat het warmer wordt ligt aan de tijd van het jaar.
Hoi Marc,
Dank voor je reactie.
Ik heb even gekeken, Toeval wil dat de slang blijkbaar en keer door mijn garage is vernieuwd, mij staat nl. bij dat hij voorheen korter was en los hing.
Ik ga m dus loshalen, maar kan het geen kwaad zonder luchtfilter???
In antwoord op je vragen, hij rijdt op benzine en het euvel doet zicheigenlijk hoofdzakelijk op de snelweg voor, maakt niet uit of tank halfvol is ,vol of leeg.
Wel doet de benzinemeter meter het sinds enige tijd niet meer, behalve als het binnen koud is dan stijgt Ãe bij volle tank tot halverwege, totdat het binnen warm wordt, dan zakt 'ie weer helemaal naar beneden. hetzelfde geldt oor de km teller bij kou doet hij het, ietsje warmer dan gaat hij slingeren, warm....niets meer.
Maar al met al het is een heerlijke auto, mijn vriendin rijdt er met genoegen in, ik trouwens ook.
Groet,
Arno