12 March 2007, 23:39
Om een Volvo 145 uit Hongarije hier heen te rijden en in te voeren (huuu??) had ik bedacht een 15 daagse WA op chassisnummer te kopen (grb.nl), Hongaars exportkenteken door Oostenrijk (vage regels daar, dan kan je er ook geen rekening mee houden), kurzzeitkennzeichen door Duitsland (ter plekke verkrijgbaar tegen bewijs van APK en WA en 10,25 euro, erg duidelijke regels daar) en in NL een "informatieformulier buitenlandse kentekens" te riskeren (douane.nl). Dan heb ik een kenteken op mijn naam en een WA op mijn auto.
Alleen is het in Hongarije niet mogelijk in korte tijd een auto op naam te krijgen als buitenlander. Burocratie, weet je wel, plannetje ging niet door wegens tijdgebrek.
Vervolgens bedacht ik om de auto als schroot hier te krijgen met een autoambulance, koopcontract opstellen, afmelden en kenteken inleveren in HU, gewaarmerkte kopie van de kentekenbewijzen is voldoende voor de RDW. Toen was de auto al verkocht, jammer. Ambulance was 500 euro, all-in, da's geen geld.
De Volvo was ook 500 euro, uit 1973...
Alleen is het in Hongarije niet mogelijk in korte tijd een auto op naam te krijgen als buitenlander. Burocratie, weet je wel, plannetje ging niet door wegens tijdgebrek.
Vervolgens bedacht ik om de auto als schroot hier te krijgen met een autoambulance, koopcontract opstellen, afmelden en kenteken inleveren in HU, gewaarmerkte kopie van de kentekenbewijzen is voldoende voor de RDW. Toen was de auto al verkocht, jammer. Ambulance was 500 euro, all-in, da's geen geld.
De Volvo was ook 500 euro, uit 1973...
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969