4 March 2007, 21:35
Vandaag naar Gosliga geweest, en inderdaad, het was een leerzame dag!. Toen ik vanmiddag aankwam stonden er al twee auto's op de brug voor inspectie, en dus viel ik meteen met de neus in de boter om de boel bij de andere volvo rijders eens van onder te bekijken en vergelijken. Toen de groep nagenoeg compleet was werden we uitgenodigt om in de kantine een kop koffie met een stuk overheerlijke taart te nuttigen. We kregen tegelijk wat informatie en stonden verstelt van "Piet" die in elk Fries dorp wel iemand scheen te kennen
Na de koffie was het tijd voor de rondleiding in de werkplaats. Na wat uitleg over de drie soorten Dinitrol en hun werking was het tijd om de prachtige DS te bekijken die op de brug stond, mooie auto zo'n DS, maar een Volvo zal het nooit worden 
Na de rondleiding konden de auto's de brug op, en ik was als eerste aan de beurt. De inspectiebeurt van Piet leverde geen verassingen op. De auto is 25 jaar oud en dan mag er een beetje roest opzitten als hij nooit behandeld is geweest. Gelukkig is de roest alleen aan de oppervlakte, en lijkt de bodem voor de rest hard. Piet raadde mij aan de auto zo snel mogelijk te laten behandelen, het liefst hield hij 'm daar zodat hij er maandag nog aan kon beginnen. De beslissing om de auto bij Gosliga te laten behandelen was eigenlijk al genomen voordat ik naar Gosliga was gekomen, op de diverse fora lees ik alleen maar goede berichten over Gosliga, dus dat zat wel snor. Omdat ik toch bij Gosliga was, en ik iets kon regelen met mijn schoonvader om mij op te halen heb ik in samenspraak met mijn vrouw besloten de auto daar te laten.
Toen ik later met Peter sprak vroeg ik 'm of hij wellicht over de afsluitdijk naar huis wilde rijden. Dan zou hij namelijk langs Hoorn komen, en zou m'n schoonvader niet de deur uit hoeven als ik dan mee kon rijden. Zo gebeurde het dus dat ik met Peter mee kon rijden naar Hoorn met zijn 240 automaat. Ik wil je vanaf deze plek nogmaals hartelijk bedanken voor de lift! Genoeg gelult, over naar de foto's
![[Afbeelding: DSC_0113.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0113.jpg)
De parkeerplaats en de werkplaats van Gosliga.
![[Afbeelding: DSC_0114.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0114.jpg)
Geinige foto toch?
![[Afbeelding: DSC_0108.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0108.jpg)
Hier staat m'n auto op de brug, foto's van de onderkant heb ik niet, ik was te druk bezig om samen met Piet de onderkant te inspecteren.
![[Afbeelding: DSC_0115.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0115.jpg)
Altijd handig zo'n brug om met mede forumgenoten eens onder de auto te kijken.
Deze dag werd ook duidelijk dat Gosliga niet alleen klassiekers en oude auto's behandeld. De hedendaagse roestbescherming is bij sommige merken nu niet echt optimaal zoals de volgende foto's laten zien.
![[Afbeelding: DSC_0109.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0109.jpg)
![[Afbeelding: DSC_0110.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0110.jpg)
![[Afbeelding: DSC_0111.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0111.jpg)
![[Afbeelding: DSC_0112.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0112.jpg)
De auto op de foto is een bestelbus waarvan het merk mij even ontschoten is
en is slechts 4 jaar oud!
Ik hou het hier verder bij. Vriendelijke groeten van Johan Knijn (Swingmill)


Na de rondleiding konden de auto's de brug op, en ik was als eerste aan de beurt. De inspectiebeurt van Piet leverde geen verassingen op. De auto is 25 jaar oud en dan mag er een beetje roest opzitten als hij nooit behandeld is geweest. Gelukkig is de roest alleen aan de oppervlakte, en lijkt de bodem voor de rest hard. Piet raadde mij aan de auto zo snel mogelijk te laten behandelen, het liefst hield hij 'm daar zodat hij er maandag nog aan kon beginnen. De beslissing om de auto bij Gosliga te laten behandelen was eigenlijk al genomen voordat ik naar Gosliga was gekomen, op de diverse fora lees ik alleen maar goede berichten over Gosliga, dus dat zat wel snor. Omdat ik toch bij Gosliga was, en ik iets kon regelen met mijn schoonvader om mij op te halen heb ik in samenspraak met mijn vrouw besloten de auto daar te laten.
Toen ik later met Peter sprak vroeg ik 'm of hij wellicht over de afsluitdijk naar huis wilde rijden. Dan zou hij namelijk langs Hoorn komen, en zou m'n schoonvader niet de deur uit hoeven als ik dan mee kon rijden. Zo gebeurde het dus dat ik met Peter mee kon rijden naar Hoorn met zijn 240 automaat. Ik wil je vanaf deze plek nogmaals hartelijk bedanken voor de lift! Genoeg gelult, over naar de foto's

![[Afbeelding: DSC_0113.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0113.jpg)
De parkeerplaats en de werkplaats van Gosliga.
![[Afbeelding: DSC_0114.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0114.jpg)
Geinige foto toch?
![[Afbeelding: DSC_0108.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0108.jpg)
Hier staat m'n auto op de brug, foto's van de onderkant heb ik niet, ik was te druk bezig om samen met Piet de onderkant te inspecteren.
![[Afbeelding: DSC_0115.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0115.jpg)
Altijd handig zo'n brug om met mede forumgenoten eens onder de auto te kijken.
Deze dag werd ook duidelijk dat Gosliga niet alleen klassiekers en oude auto's behandeld. De hedendaagse roestbescherming is bij sommige merken nu niet echt optimaal zoals de volgende foto's laten zien.
![[Afbeelding: DSC_0109.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0109.jpg)
![[Afbeelding: DSC_0110.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0110.jpg)
![[Afbeelding: DSC_0111.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0111.jpg)
![[Afbeelding: DSC_0112.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u307/johanknijn/DSC_0112.jpg)
De auto op de foto is een bestelbus waarvan het merk mij even ontschoten is

Ik hou het hier verder bij. Vriendelijke groeten van Johan Knijn (Swingmill)