12 February 2007, 22:42
Met chip. (welke chip weet ik even niet)
Zonder chip & zonder de bleedvalve verwijderd te hebben (zoals je deze ook aantreft bij de 400 serie) kom je niet eens boven de 0.8 bar.
Mijne draait nu tijdelijk nog op standaard druk, want ik wacht nog op benzineslang voor mn drukregelaar, en een koppelstuk, zodat ik hem netjes aan kan sluiten op de fuel-rail.
gaat dat niet zoals ik wil maak ik wel weer een nieuwe, heb nog een paar meter alu benzine rail liggen
en is de standaard uitlaat echt zo begrenzend ?
Ik vind het reuze meevallen, zeker met de standaard turbo.
en ik heb alle mogelijke denkbare sorrten uitlaten gehad...
standaard, alleen andere einddemper, 2.5 inch van voor naar achter (huidig), 2.5 inch zonder dempers (sidepipe), 3 inch van voor naar achter met 1 demper, 3 inch sidepipe zonder dempers.
grote voordeel van 3 inch is dat je turbo sneller spoelt..
Maar turbogat bij een standaard turbo is echt nihil,zeker in verhouding als je eenmaal eens met een echte turbo gereden hebt.
(keihard inkomen bij 3800 rpm en doorknallen tot de redline 6300 rpm)
//Als weer naar de dragstrip ga zal ik het verschil testen tussen standaard uitlaat & 3 inch.
in april weer ergens naar Engeland, dus dan moeten toch een groot aantal mods aan de 740 al klaar zijn 8)
Hopen dat ik dan paar fatsoenlijke tijden neer kan zetten.
Zonder chip & zonder de bleedvalve verwijderd te hebben (zoals je deze ook aantreft bij de 400 serie) kom je niet eens boven de 0.8 bar.
Mijne draait nu tijdelijk nog op standaard druk, want ik wacht nog op benzineslang voor mn drukregelaar, en een koppelstuk, zodat ik hem netjes aan kan sluiten op de fuel-rail.
gaat dat niet zoals ik wil maak ik wel weer een nieuwe, heb nog een paar meter alu benzine rail liggen

en is de standaard uitlaat echt zo begrenzend ?
Ik vind het reuze meevallen, zeker met de standaard turbo.
en ik heb alle mogelijke denkbare sorrten uitlaten gehad...
standaard, alleen andere einddemper, 2.5 inch van voor naar achter (huidig), 2.5 inch zonder dempers (sidepipe), 3 inch van voor naar achter met 1 demper, 3 inch sidepipe zonder dempers.
grote voordeel van 3 inch is dat je turbo sneller spoelt..
Maar turbogat bij een standaard turbo is echt nihil,zeker in verhouding als je eenmaal eens met een echte turbo gereden hebt.
(keihard inkomen bij 3800 rpm en doorknallen tot de redline 6300 rpm)
//Als weer naar de dragstrip ga zal ik het verschil testen tussen standaard uitlaat & 3 inch.
in april weer ergens naar Engeland, dus dan moeten toch een groot aantal mods aan de 740 al klaar zijn 8)
Hopen dat ik dan paar fatsoenlijke tijden neer kan zetten.