12 February 2007, 11:02
De gegevens zijn als volgt (bron; Volvo-handboeken);
D24;
82 pk bij 4800 omw/min
140 Nm bij 2800 omw/min
D24T;
109 pk bij 4800 omw/min
205 Nm bij2500 omw/min
D24TIC;
122 pk bij 4800 omw/min
235 Nm bij 2500 omw/min
Ik zou zo denken dat er iets verschil te merken zou moeten zijn.
Toch doe ik het vooral voor de uitdaging, in mijn gezin zijn er 2 die wagenziek zijn en de wat sportievere rijstijl doet het dan nooit zo goed.....
De echte vermogenswinst gebruik ik als er sporadisch eens een kar achter hangt of andere belading die de acceleratie niet bevorderd.
Inderdaad is een werkplaats wel heel handig om het maar eens voorzichtig uit te drukken.
Niet alleen de wpl. trouwens maar ook mijn collega's waar ik nogal eens op terugval als het gaat om specifiek motorische vragen.
Het is een truck-wpl. dus dieselkennis te over.
D24;
82 pk bij 4800 omw/min
140 Nm bij 2800 omw/min
D24T;
109 pk bij 4800 omw/min
205 Nm bij2500 omw/min
D24TIC;
122 pk bij 4800 omw/min
235 Nm bij 2500 omw/min
Ik zou zo denken dat er iets verschil te merken zou moeten zijn.
Toch doe ik het vooral voor de uitdaging, in mijn gezin zijn er 2 die wagenziek zijn en de wat sportievere rijstijl doet het dan nooit zo goed.....
De echte vermogenswinst gebruik ik als er sporadisch eens een kar achter hangt of andere belading die de acceleratie niet bevorderd.
Inderdaad is een werkplaats wel heel handig om het maar eens voorzichtig uit te drukken.
Niet alleen de wpl. trouwens maar ook mijn collega's waar ik nogal eens op terugval als het gaat om specifiek motorische vragen.
Het is een truck-wpl. dus dieselkennis te over.

