10 February 2007, 22:29
Ik heb net even de boeken na geslagen. De compressie ligt bij een B27e blok tussen de 1:8 tot 1:11.
Een aardig verschil.
In de handboeken wordt gezegt dat je de kop niet mag vlakken. Zal wel een kern van waarheid in zitten. Misschien dat de bougie of kleppen dat tegen de zuigers aankomen.
Toch vraag ik me af of max 1 mm zo erg is (misschien een 0,5 mm beter?).
Vraag me af wat dit betekend voor de compressie verhouding. Zal wel hoger worden, maar hoeveel hoger?
Bij een brommertje had je wat meer vermogen als je de kop vlakte. Is dit ook het geval bij dit motorblok?
Zal een deze weken naar een revissie bedrijf gaan en ze deze vragen ook stellen.
Heeft trouwens iemand ervaring met het (zelf)revissieren van een PRV blok?
Dat je dezelfde hoogte van de distibutiekettingkast eraf moet lijkt me een goed plan.
Een aardig verschil.
In de handboeken wordt gezegt dat je de kop niet mag vlakken. Zal wel een kern van waarheid in zitten. Misschien dat de bougie of kleppen dat tegen de zuigers aankomen.
Toch vraag ik me af of max 1 mm zo erg is (misschien een 0,5 mm beter?).
Vraag me af wat dit betekend voor de compressie verhouding. Zal wel hoger worden, maar hoeveel hoger?
Bij een brommertje had je wat meer vermogen als je de kop vlakte. Is dit ook het geval bij dit motorblok?
Zal een deze weken naar een revissie bedrijf gaan en ze deze vragen ook stellen.
Heeft trouwens iemand ervaring met het (zelf)revissieren van een PRV blok?
Dat je dezelfde hoogte van de distibutiekettingkast eraf moet lijkt me een goed plan.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering