3 February 2007, 22:13
Ik ben nu eerst even in een enorme discussie terecht gekomen op TB over MAF-fen, limieten en aanpassen van voltages.
Achterafgezien (nu ik het idee krijg dat MSnS wellicht minder complex is dan ik dacht) was MSnS wellicht een betere oplossing.
Maar ja,..
Met de chippies, de grotere MAF en natuurlijk de juiste turbo is zeker de 300PK te bereiken.
Lastige punt: met die MAF zou ik injectoren van 42lb/h (441cc/min) nodig hebben, lage impedantie, NIET te vinden die kr#ngen.
Graag zou ik er meteen 46lb/h in willen zetten, maar ja, dan zal in open-loop-modus de DC omlaag moeten.
Plus, de MAF heeft een limiet. Indien het afgegeven signaal boven de 5V uitkomt snapt de ECU er niets meer van (vandaar al een grotere MAF, die bij dezelfde flow een lagere spanning afgeeft, dat in combinatie met grotere injectoren zou wel eens goed kunnen komen). Overigens doe ik dit soort dingen niet zonder eerst een wideband O2 te monteren en een 3" downpipe/uitlaat.
Maar mijn nieuwe MAF is ok niet groot genoeg. Dus had ik het idee opgevat het MAF signaal met 10% te verminderen met een simpelen spanningsdeler. (waardoor de injector DC 10% omlaag gaat, tenminste, dat hoopte ik). Dat icm 10% grotere injectoren zou het probleem op kunnen lossen.
Dit lijkt niet te kunnen, omdat het MAF signaal niet alleen vertaald wordt naar injector DC, maar ook andere zaken, als de ontsteking, jammer (maar ik geef het nog niet op).
Overigens chippies copieren, dan krijg ik wel last van scrupules hoor. BTW, ECU chippies zijn niet zomaar uitwisselbaar, die worden voor een bepaald type (bosch serienummer) gebakken, de ene LH2.4 is de andere niet.
Oh ja, mijn nieuwe (oude) chippable EZK van ebay is vandaag binnengekomen en werkt uitstekend, nu nog de chippies.
En oh ja, ik moet mijn turbodrukmeter nog installeren, hopelijk morgen of zo.
Verder denk ik toch (na overleg met Marc van ET) aan een Garrett T3/T4E .58 A/R + 45 compressorwiel.
Maar eerst meer research.
Greetzzz,
Janis
Achterafgezien (nu ik het idee krijg dat MSnS wellicht minder complex is dan ik dacht) was MSnS wellicht een betere oplossing.
Maar ja,..
Met de chippies, de grotere MAF en natuurlijk de juiste turbo is zeker de 300PK te bereiken.
Lastige punt: met die MAF zou ik injectoren van 42lb/h (441cc/min) nodig hebben, lage impedantie, NIET te vinden die kr#ngen.
Graag zou ik er meteen 46lb/h in willen zetten, maar ja, dan zal in open-loop-modus de DC omlaag moeten.
Plus, de MAF heeft een limiet. Indien het afgegeven signaal boven de 5V uitkomt snapt de ECU er niets meer van (vandaar al een grotere MAF, die bij dezelfde flow een lagere spanning afgeeft, dat in combinatie met grotere injectoren zou wel eens goed kunnen komen). Overigens doe ik dit soort dingen niet zonder eerst een wideband O2 te monteren en een 3" downpipe/uitlaat.
Maar mijn nieuwe MAF is ok niet groot genoeg. Dus had ik het idee opgevat het MAF signaal met 10% te verminderen met een simpelen spanningsdeler. (waardoor de injector DC 10% omlaag gaat, tenminste, dat hoopte ik). Dat icm 10% grotere injectoren zou het probleem op kunnen lossen.
Dit lijkt niet te kunnen, omdat het MAF signaal niet alleen vertaald wordt naar injector DC, maar ook andere zaken, als de ontsteking, jammer (maar ik geef het nog niet op).
Overigens chippies copieren, dan krijg ik wel last van scrupules hoor. BTW, ECU chippies zijn niet zomaar uitwisselbaar, die worden voor een bepaald type (bosch serienummer) gebakken, de ene LH2.4 is de andere niet.
Oh ja, mijn nieuwe (oude) chippable EZK van ebay is vandaag binnengekomen en werkt uitstekend, nu nog de chippies.
En oh ja, ik moet mijn turbodrukmeter nog installeren, hopelijk morgen of zo.
Verder denk ik toch (na overleg met Marc van ET) aan een Garrett T3/T4E .58 A/R + 45 compressorwiel.
Maar eerst meer research.
Greetzzz,
Janis