6 January 2007, 19:22
Er is nog een mogelijkheid;
Een duitse 240 kopen en nog op duits kenteken laten staan tijdens de ombouw.
Dan naar de TUV gaan (zit ook in nederland) of de TUV op je eigen garage-adres (bijv. je dealer of APK adres) uitnodigen voor een keuring v.w.b. de motoraanpassing.
Ze komen dan ter plaatse de boel keuren en als het in orde is gaat de duitse brief TER PLAATSE in de (mobiele)printer en heb je je nwe kenteken in de hand!!!!
Zelf heb ik dit een paar jaar geleden ook gedaan en het liep heel soepel met de procedure.
Het beste is om eerst contact op te nemen je plan voor te leggen en te horen hoe de TUV er tegenaankijkt.
Ik ben toen teruggebeld door de keurmeester die ook de keuring kwam doen en hij vroeg mij alle mogelijke info op te sturen v.w.b. kentekens etc. etc.
De eerlijkheid gebied te zeggen dat mijn ombouw minder extreem was nl. een D24 diesel in een 265.
Hiervoor bestaat ook geen typegoedkeuring voor dat bouwjaar (78) dus de weg via de TUV was de aangewezen weg.
Uiteraard moet je daarna de auto alsnog via RDW invoeren maar ze mogen de ombouw niet afkeuren.
Overigens is het in de truck-branche niet ongebruikelijk om bijv. een extra as of chassiswijziging goedgekeurd te krijgen die je in NL nooit langs de RDW krijgt zonder instemming van de truck-fabrikant.
Als je het via de RDW doet met individuele keuring ben je vermogens kwijt en weet je vaak nog niet waar je aan toe bent want de een interpreteert de regel zus en de ander zo.
groet, Jan
Een duitse 240 kopen en nog op duits kenteken laten staan tijdens de ombouw.
Dan naar de TUV gaan (zit ook in nederland) of de TUV op je eigen garage-adres (bijv. je dealer of APK adres) uitnodigen voor een keuring v.w.b. de motoraanpassing.
Ze komen dan ter plaatse de boel keuren en als het in orde is gaat de duitse brief TER PLAATSE in de (mobiele)printer en heb je je nwe kenteken in de hand!!!!
Zelf heb ik dit een paar jaar geleden ook gedaan en het liep heel soepel met de procedure.
Het beste is om eerst contact op te nemen je plan voor te leggen en te horen hoe de TUV er tegenaankijkt.
Ik ben toen teruggebeld door de keurmeester die ook de keuring kwam doen en hij vroeg mij alle mogelijke info op te sturen v.w.b. kentekens etc. etc.
De eerlijkheid gebied te zeggen dat mijn ombouw minder extreem was nl. een D24 diesel in een 265.
Hiervoor bestaat ook geen typegoedkeuring voor dat bouwjaar (78) dus de weg via de TUV was de aangewezen weg.
Uiteraard moet je daarna de auto alsnog via RDW invoeren maar ze mogen de ombouw niet afkeuren.
Overigens is het in de truck-branche niet ongebruikelijk om bijv. een extra as of chassiswijziging goedgekeurd te krijgen die je in NL nooit langs de RDW krijgt zonder instemming van de truck-fabrikant.
Als je het via de RDW doet met individuele keuring ben je vermogens kwijt en weet je vaak nog niet waar je aan toe bent want de een interpreteert de regel zus en de ander zo.
groet, Jan

