5 January 2007, 11:01
Inmiddels al weer een tijdje geleden besloten dat ik maar eens moest stoppen met het tunen van mijn V40 (die ergens op de 300PK zit):
http://www.volvolvo.nl/smf/index.php?topic=2306.0
Maar stoppen met tunen zal niet lukken, wel wist ik dat ik achterwielaandrijving wilde en dat ik een 240 bere-mooi vond/vind.
Na maanden wikken en wegen, zoeken en lijstjes plussen/minnen maken heb ik besloten dat het modificeren van een 240 (zoals jw240 gaat doen) te hoog gegrepen is voor mij, daar ik de middelen/kennis(sen) niet heb (met name het ontbreken van een garage houdt me tegen).
Dus is het een 940 geworden. Een 940 holiday estate van Maart 1997. Met verder bijna alle toeters en bellen erop die ik maar wilde. 240.000 kms hier en daar een klein deukje. Heel donker antracietgrijs.
Ik krijg 'm de 13e pas, dus heb nog geen foto's.
Dat LPT ga ik natuurlijk fixen, want 135PK bij 1412KG dat kan natuurlijk niet
Fase0:
- Gat in bekleding (laten) herstellen
- Afstandsbediening op de CV.
- Andere kleine dingen.
Fase1:
- "turbobricks" chippies
- MBC en boostgauge, waarschijnlijk 200PK 320NM
Fase2:
- Gele konis (misschien een beetje verlagen)
- andere uitlaat (alles 3" en racekat)
- andere MAF (is al onderweg),
- andere turbo,
- grotere injectoren; 300PK 430NM.
- Miischien weer water/alcohol injectie (net als op de V40)
Fase3: (Als ik zover doorga)
- misschien 16V conversie
- flowen porten spruitstuk
- NOG grotere turbo
- nog grotere injectoren
- Indien nodig (indien de turbobricks chippies het niet meer aankunnen) externe ECU.
- Intercooler
- en kweetnietwatallemaalnogmeer
Wordt vervolgd.
Janis
http://www.volvolvo.nl/smf/index.php?topic=2306.0
Maar stoppen met tunen zal niet lukken, wel wist ik dat ik achterwielaandrijving wilde en dat ik een 240 bere-mooi vond/vind.
Na maanden wikken en wegen, zoeken en lijstjes plussen/minnen maken heb ik besloten dat het modificeren van een 240 (zoals jw240 gaat doen) te hoog gegrepen is voor mij, daar ik de middelen/kennis(sen) niet heb (met name het ontbreken van een garage houdt me tegen).
Dus is het een 940 geworden. Een 940 holiday estate van Maart 1997. Met verder bijna alle toeters en bellen erop die ik maar wilde. 240.000 kms hier en daar een klein deukje. Heel donker antracietgrijs.
Ik krijg 'm de 13e pas, dus heb nog geen foto's.
Dat LPT ga ik natuurlijk fixen, want 135PK bij 1412KG dat kan natuurlijk niet

Fase0:
- Gat in bekleding (laten) herstellen
- Afstandsbediening op de CV.
- Andere kleine dingen.
Fase1:
- "turbobricks" chippies
- MBC en boostgauge, waarschijnlijk 200PK 320NM
Fase2:
- Gele konis (misschien een beetje verlagen)
- andere uitlaat (alles 3" en racekat)
- andere MAF (is al onderweg),
- andere turbo,
- grotere injectoren; 300PK 430NM.
- Miischien weer water/alcohol injectie (net als op de V40)
Fase3: (Als ik zover doorga)
- misschien 16V conversie
- flowen porten spruitstuk
- NOG grotere turbo
- nog grotere injectoren
- Indien nodig (indien de turbobricks chippies het niet meer aankunnen) externe ECU.
- Intercooler
- en kweetnietwatallemaalnogmeer
Wordt vervolgd.
Janis