29 December 2006, 12:15
Wat je na 2,5 jaar het beste eerst kan vernieuwen is de bougies en de distributiekap en de rotor. Misschien ook de bougies kabels.
enige gereedschap wat je nodig hebt is een bougiesleutel. Bougiekabels er af trekken en oude bougies er uit schroeven en nieuwe er in.
Verdelerkap is dat bruine ding naast je motor waar de bougiekabels op zitten. Twee klipjes los wippen en hij is er af. daaronder zit de rotor. Trek je er ook zo af.
Let op als je er een nieuwe opdrukt hij in de inkeping valt. even draaien en aandrukken dan klik je hem er zo weer op.Geld zowel voor de rotor als de kap
Vervolgens de bougiekabels 1 voor 1 vervangen zodat je de goede volgorde aanhoudt.
Kosten
4 bougies NGK BPR6 ES ongeveer 15 euro
Verdelerkap 8 euro
Rotor 5 euro
bougiekabels 35 euro.
Ben je voor 60 euro klaar.
Daarna wel even een keer een goede onderhoudsbeurt geven. Olie,Lucht en oliefilters en zo. (misschien ook kleppen stellen en distributieriem vervangen maar dat is wat lastiger als je geen technische ervaring hebt)
enige gereedschap wat je nodig hebt is een bougiesleutel. Bougiekabels er af trekken en oude bougies er uit schroeven en nieuwe er in.
Verdelerkap is dat bruine ding naast je motor waar de bougiekabels op zitten. Twee klipjes los wippen en hij is er af. daaronder zit de rotor. Trek je er ook zo af.
Let op als je er een nieuwe opdrukt hij in de inkeping valt. even draaien en aandrukken dan klik je hem er zo weer op.Geld zowel voor de rotor als de kap
Vervolgens de bougiekabels 1 voor 1 vervangen zodat je de goede volgorde aanhoudt.
Kosten
4 bougies NGK BPR6 ES ongeveer 15 euro
Verdelerkap 8 euro
Rotor 5 euro
bougiekabels 35 euro.
Ben je voor 60 euro klaar.
Daarna wel even een keer een goede onderhoudsbeurt geven. Olie,Lucht en oliefilters en zo. (misschien ook kleppen stellen en distributieriem vervangen maar dat is wat lastiger als je geen technische ervaring hebt)
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67