29 December 2006, 00:10
TheSaint77 schreef:Dat het leuke auto's zijn daar in Zweden moet je ook nog maar afwachten natuurlijk. Ik dacht ook dat daar wat te halen viel maar dat is me al uit mn hoofd gepraat. Vaak zijn ze slechter dan je denkt.
Ik spreek niet uit ervaring, dus bewijzen kan ik het niet, maar dat ze minder geld voor hun volvo's vragen dat is zeker. In NL zijn er handelaren als D*vid \ G*ert die er een lucratief handeltje van maken. Een auto in Zweden kopen en in NL doorverkopen met een extra 0 in de prijs.
Harry schreef:In onderdelen kun je de auto wel terugverdienen.
TheSaint77 schreef:en is er weer een originele 240 GLT Sedan minder
Dit is de realiteit wanneer een auto niet wordt onderhouden. Deze GLT staat volgens de RDW al vanaf oktober 2004 op naam van deze garage en vanaf april 2004 zonder APK. Ja, en als er dan in de tussentijd niets gebeurd, dan krijg je een duur verhaal. Ik denk dat het een project wordt zoals Ticcie dat heeft gedaan met zijn Turbo. Bovendien, 2000 euro voor een restauratiebeurt in Polen klinkt niet echt goedkoop. Dat geld haal je wrs. niet meer terug. Je aanschafkosten + vervoerskosten komen er ook nog bij. Je bent dan natuurlijk wel een echte liefhebber dat je het bestaan van deze auto wilt redden :wink: . Voordeel is dat de auto over ruim twee jaar belastingvrij is. Maar ja, dan lokt een LPG-installatie pas echt kopers
TheSaint77 schreef:Wat ik al zei. ââ¬500,- is toch echt de max. Ik denk dat je m daar wel voor mee krijgt als je echt wil. .
Ja, als je echt wil, maar degene die dat op dit moment lukt zou ik een knappe handelaar vinden. Het zijn volgens mij geen volvo-liefhebbers, maar ze weten wel dat de onderdelen geld waard zijn. Vaak hebben autohandelaren geen tijd en zin in slopen, dus wellicht valt er na een paar weken nog over te praten.
Ikzelf had overigens 400 euro meegenomen. Meer wilde ik er niet voor geven. Ik kon ze er niet blij mee maken.
TheSaint77 schreef:Trouwens, hoeveel staat er op zn kilometerteller?
255.000 km (dat valt dus mee, al had ik wel het idee dat deze auto wat afgescheurd was).
Volvo 740 tic '84.