28 December 2006, 21:06
Inspectieverslag van de 240 GLT op 28-12-2006.
Ik ben vandaag voor het laatst voor de auto wezen kijken. Het model zo met die neus en de motor die erin lag vond ik wel interessant. Toch heb ik de volvo nu definitief uit mijn hoofd gezet. Voor degene die een eventuele bezichting overweegt, lees onderstaande.
Uit de proefrit die ik maakte bleek dat de versnellingsbak de motor niet onder controle heeft. Het loopt niet soepel, zeker niet de overdrive. Daarnaast kon ik duidelijk merken dat de auto lang had stilgestaan. Bij het remmen trok de auto enorm naar rechts. Daarnaast deden verschillende lichten het niet meer, de alarmlichten deden zelfs niets meer.
Beide wielbakken hadden behoorlijke gaten. De wielkasten waren behoorlijk aangevreten door de roest. De deuren idem, grote roestblazen zaten er in sommige hoeken. Ook in de kofferbak achter de nummerplaat was de auto behoorlijk in de naden door roest aangetast. Al met al wordt deze auto steeds verder aangevreten. Doodzonde, dit had niet gehoeven, hij is nu zo ver heen dat ik het opknappen niet meer binnen mijn budget en tijd kan doen.
De auto heeft naast een klokje geen extra metertjes, de bekleding is ook in aardige staat. Er zit een GLE-stuur in deze auto. De deurschanieren lopen stroef en de deur van de bestuurder krijg je nauwelijks open.
Positief was het geluid van de motor, dat klonk goed. Evenals de carrosserie boven de strippen rondom. Als je de "algvorming" wegwast, dan is de auto daar nog wel mooi. De Virgo-velgen zien er nog mooi uit, al kunnen ze wel een schoonmaakbeurt gebruiken. Een velg is niet meer zo goed, de band loopt steeds leeg. Ook zijn er twee speakers in/op de hoedeplank bevestigd (moet je maar net willen).
Over de verkopers: een man met grijs haar (baard en bril) was aardig en een tikkeltje te overdreven in zijn verkooppraatje. Hij vroeg 750 euro voor de auto, ik denk dat 650 euro nog wel overeen te komen is. Voor de goede handelaar misschien tussen de 500 en 600 euro. Hij gaf aan dat de auto nu wrs. gesloopt gaat worden voor onderdelen.
Een andere verkoper (lange man met bril en tondeuze kort haar) met wie ik eerst onderhandelde moet je geen zaken mee willen doen, hij liegt je voor of hij kent de prijzen niet. Volgens hem zou de auto voor 1300 euro in topstaat gebracht kunnen worden (incl. spuiten). Daarnaast vroeg hij 1000 euro voor de auto. Ik moest hem eraan herinneren dat zijn collega 750 euro vroeg.
Dus voor degenen die deze volvo uit zijn lijden willen verlossen, doe hier je voordeel mee, maar reken op een hoop werk. Het is een prachtauto, helemaal als je hem in goede staat kunt krijgen. In onderdelen kun je de auto wel terugverdienen. Maar goed, dan ben je een handelaar geworden.
Ik ben vandaag voor het laatst voor de auto wezen kijken. Het model zo met die neus en de motor die erin lag vond ik wel interessant. Toch heb ik de volvo nu definitief uit mijn hoofd gezet. Voor degene die een eventuele bezichting overweegt, lees onderstaande.
Uit de proefrit die ik maakte bleek dat de versnellingsbak de motor niet onder controle heeft. Het loopt niet soepel, zeker niet de overdrive. Daarnaast kon ik duidelijk merken dat de auto lang had stilgestaan. Bij het remmen trok de auto enorm naar rechts. Daarnaast deden verschillende lichten het niet meer, de alarmlichten deden zelfs niets meer.
Beide wielbakken hadden behoorlijke gaten. De wielkasten waren behoorlijk aangevreten door de roest. De deuren idem, grote roestblazen zaten er in sommige hoeken. Ook in de kofferbak achter de nummerplaat was de auto behoorlijk in de naden door roest aangetast. Al met al wordt deze auto steeds verder aangevreten. Doodzonde, dit had niet gehoeven, hij is nu zo ver heen dat ik het opknappen niet meer binnen mijn budget en tijd kan doen.
De auto heeft naast een klokje geen extra metertjes, de bekleding is ook in aardige staat. Er zit een GLE-stuur in deze auto. De deurschanieren lopen stroef en de deur van de bestuurder krijg je nauwelijks open.
Positief was het geluid van de motor, dat klonk goed. Evenals de carrosserie boven de strippen rondom. Als je de "algvorming" wegwast, dan is de auto daar nog wel mooi. De Virgo-velgen zien er nog mooi uit, al kunnen ze wel een schoonmaakbeurt gebruiken. Een velg is niet meer zo goed, de band loopt steeds leeg. Ook zijn er twee speakers in/op de hoedeplank bevestigd (moet je maar net willen).
Over de verkopers: een man met grijs haar (baard en bril) was aardig en een tikkeltje te overdreven in zijn verkooppraatje. Hij vroeg 750 euro voor de auto, ik denk dat 650 euro nog wel overeen te komen is. Voor de goede handelaar misschien tussen de 500 en 600 euro. Hij gaf aan dat de auto nu wrs. gesloopt gaat worden voor onderdelen.
Een andere verkoper (lange man met bril en tondeuze kort haar) met wie ik eerst onderhandelde moet je geen zaken mee willen doen, hij liegt je voor of hij kent de prijzen niet. Volgens hem zou de auto voor 1300 euro in topstaat gebracht kunnen worden (incl. spuiten). Daarnaast vroeg hij 1000 euro voor de auto. Ik moest hem eraan herinneren dat zijn collega 750 euro vroeg.
Dus voor degenen die deze volvo uit zijn lijden willen verlossen, doe hier je voordeel mee, maar reken op een hoop werk. Het is een prachtauto, helemaal als je hem in goede staat kunt krijgen. In onderdelen kun je de auto wel terugverdienen. Maar goed, dan ben je een handelaar geworden.
Volvo 740 tic '84.

