26 December 2006, 21:14
Op zich zou ik wel 500 euro voor de auto willen neertellen. Het wordt dan een project waar ik jarenlang aan zal werken. De extra kosten die heb berekend, en dat is dan echt low-budget, komen op 2000 euro. Daarvoor is de auto technisch 100%, maar natuurlijk niet gespoten. Ik doe dan al het sleutel- en herstelwerk zelf.
Er gaat veel geld in het plaatwerk zitten (als je het tenminste goed wilt doen). Daarnaast heeft de auto achterstallig onderhoud van honderden euro's. Dan heb ik het over nieuwe banden, uitlaat, d-riem, remschijven/blokken en schokbrekers. Ik zit dan al op ruim 1000 euro en dat is erg low-budget berekend.
Toch zie ik er vanaf omdat ik de tijd en de ruimte mis om lekker te kunnen sleutelen, slijpen/scheuren/lassen/plamuren ed. Ook het feit dat in Zweden voor 500 tot 1000 euro prachtige GLT's en Turbo's te vinden zijn. Je betaalt dan 100 euro aan reiskosten (afhankelijk van waar je in Zweden moet zijn) en vervolgens nog een keer 100 euro aan brandstofkosten om de auto naar NL te rijden.
Er gaat veel geld in het plaatwerk zitten (als je het tenminste goed wilt doen). Daarnaast heeft de auto achterstallig onderhoud van honderden euro's. Dan heb ik het over nieuwe banden, uitlaat, d-riem, remschijven/blokken en schokbrekers. Ik zit dan al op ruim 1000 euro en dat is erg low-budget berekend.
Toch zie ik er vanaf omdat ik de tijd en de ruimte mis om lekker te kunnen sleutelen, slijpen/scheuren/lassen/plamuren ed. Ook het feit dat in Zweden voor 500 tot 1000 euro prachtige GLT's en Turbo's te vinden zijn. Je betaalt dan 100 euro aan reiskosten (afhankelijk van waar je in Zweden moet zijn) en vervolgens nog een keer 100 euro aan brandstofkosten om de auto naar NL te rijden.
Volvo 740 tic '84.

