Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startproblemen op een zeeeeeer ongelukkig moment
Bozzma schreef:Je omschrijving is te onduidelijk:

Wat deed de motor nou:

De startmotor draaide wel rond, maar de motor sloeg niet aan ?

De sleutel werd omgedraaid, er klonk een klik en de startmotor kwam langzaam op gang ?

De sleutel werd omgedraaid, er klonk een klik en er gebeurde niets ?

De sleutel werd omgedraaid, er gebeurde helemaal nada, noppes, nix ?

De oorzaken kunnen zijn:
Contactslot slecht.
Bedrading naar startrelais slecht
Bedrading hoofdstroom en massa van motor naar carrosorie en accu slecht
Accu slecht (of te klein)
Startmotor heeft zijn beste tijd gehad en haalt onvoldoende toeren

Tip:

Een Diesel krijg je al aan als je een paperclip en een draadje van een meter hebt.

Draadje om spanning op het stopventiel te zetten van de pomp en paperclip om de hoofd + leiding door te verbinden met de startrelaisaansluiting om de startmotor te laten starten. Ik heb zo een keer een paar bewakers op weg geholpen en die keken me aan of ik een notoire autodief was. De startonderbreker gewoon omzeild.

Mocht de motor wel rondtornen maar heel moeilijk aanslaan, koop dan even een busje starthulp. Dit is Ether. Je spuit het in de luchtinlaat (heel klein beetje !) en je Diesel zal beter aanslaan.

Je verhaal nog een keer gelezen:

Ziet er naar uit dat het startrelais kapot is (zit op de startmotor). Je kan deze los laten vervangen en dat is niet eens zo heel erg duur. <100 euro.

Als het de accu was geweest dan had je geratel gehoord ipv een klik. Als de startmotor zelf slecht was geweest had ie heel langzaam rond gegaan. Bedrading geloof ik ook niet in, maar het kan goed zijn dat iig te controleren. Dat is simpel en moet altijd goed zijn.

overdag:
De sleutel werd omgedraaid, er klonk een klik en er gebeurde niets

's nachts:
De sleutel werd omgedraaid, er gebeurde helemaal nada, noppes, nix

Na een aantal keer proberen start hij wel weer. Vandaag weer geen problemen (4 keer gestart).
Waarschijnlijk dus het startrelais en niet de startmotor. Ik neem aan dat de 'klik' het startrelais is? Ik zal iig de bedrading nalopen.

Bozzma, ik wou dat ik een fractie van jouw kennis bezat. Dan was ik natuurlijk gisteren de held van de dag geweest als ik met een paperclipje en een stukje draad de auto gestart had Big Grin Maar dan moet ik in ieder geval eerst weten waar alles zit en zover ben ik helaas nog niet :?
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Berichten in dit topic
Startproblemen op een zeeeeeer ongelukkig moment - door LJ - 23 September 2006, 13:06
Startproblemen op een zeeeeeer ongelukkig moment - door jos - 23 September 2006, 16:18
Startproblemen op een zeeeeeer ongelukkig moment - door Erik265 - 23 September 2006, 20:39
Startproblemen op een zeeeeeer ongelukkig moment - door LJ - 26 September 2006, 20:29
Startproblemen op een zeeeeeer ongelukkig moment - door mado - 27 September 2006, 00:28

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Startproblemen Nicolaas H 4 3.046 9 February 2020, 12:54
Laatste bericht: Marc1970
  Startproblemen Volvo 244DL Lukie5704 4 3.170 21 January 2012, 18:50
Laatste bericht: Lukie5704
  740 met startproblemen PimB 9 10.623 13 July 2011, 21:29
Laatste bericht: Dirk342

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)