22 September 2006, 22:01
het sputteren en kapot gaan van de bougies komt van het k-jet gebeuren.
de klep bleek vast te zitten dus word door de motor omlaag gezogen en blijft dan plakken.
dus de motor krijgt veel te veel benzine.
door het te veel aan drank gaat hij blauw/zwart roken
ook hier slaan de bougies van door en het te veel aan benzine spoelt langs de zuigerveren naar het carter.
je noemt champion k*t bougies maar is bosch beter dan??
de zweedse tuners gebruiken allemaal de NGK bougies.
deze blijven het langste heel.
de luchtmassaklep moet heel soepel heen en weer kunnen bewegen
dan kan hij het mooiste bij regelen.
een andere k-jet steken is de beste optie vooral als zo'n ding zolang heeft stil gestaan.
een nieuwe brandstof filter is ook op zijn plaats bij deze auto volgens mij.
controleer ook de injectors
deze zullen wel niet meer goed inspuiten.
of ze doen nix of ze geven een straal.
een mooi sproeibeeld geeft een wolk benzine voor de klep en mengt zich met de lucht
een straal zal dat niet doen die gaat via de wand van de inlaatbuis naar de klep , dit geeft ook weer dat de benzine zo van uit je injector via de klep langs de cil.wand loopt en dan langs de zuigerveren in het carter terecht komt
trek de injectors uit het blok
doe ze in een jampotje
zet je contact aan (dat de pomp draait)
druk met de hand de luchtklep naar beneden
en controleer het sproeibeeld van de injectors.
het is heel belangrijk dat ze mooi egaal sproeien en dat er een mooie kelk onstaat in het midden.
geeft 1 van de injectors een sproeibeeld van een straal of spuit hij een 1 kant op dan is hij kapot.
nu kan je ze laten reinigen bij een erkende bosch dealer.
deze doet ze schoonmaken , dan in een ultrasone spoelmachine en dan gaan ze op een testbank voor het sproeibeeld en openingsdruk.
als je ze in het jampotje heb hangen dan mogen ze ook niet druppen.
dit geeft ook al aan dat ze slecht tot stuk zijn.
de klep bleek vast te zitten dus word door de motor omlaag gezogen en blijft dan plakken.
dus de motor krijgt veel te veel benzine.
door het te veel aan drank gaat hij blauw/zwart roken
ook hier slaan de bougies van door en het te veel aan benzine spoelt langs de zuigerveren naar het carter.
je noemt champion k*t bougies maar is bosch beter dan??
de zweedse tuners gebruiken allemaal de NGK bougies.
deze blijven het langste heel.
de luchtmassaklep moet heel soepel heen en weer kunnen bewegen
dan kan hij het mooiste bij regelen.
een andere k-jet steken is de beste optie vooral als zo'n ding zolang heeft stil gestaan.
een nieuwe brandstof filter is ook op zijn plaats bij deze auto volgens mij.
controleer ook de injectors
deze zullen wel niet meer goed inspuiten.
of ze doen nix of ze geven een straal.
een mooi sproeibeeld geeft een wolk benzine voor de klep en mengt zich met de lucht
een straal zal dat niet doen die gaat via de wand van de inlaatbuis naar de klep , dit geeft ook weer dat de benzine zo van uit je injector via de klep langs de cil.wand loopt en dan langs de zuigerveren in het carter terecht komt
trek de injectors uit het blok
doe ze in een jampotje
zet je contact aan (dat de pomp draait)
druk met de hand de luchtklep naar beneden
en controleer het sproeibeeld van de injectors.
het is heel belangrijk dat ze mooi egaal sproeien en dat er een mooie kelk onstaat in het midden.
geeft 1 van de injectors een sproeibeeld van een straal of spuit hij een 1 kant op dan is hij kapot.
nu kan je ze laten reinigen bij een erkende bosch dealer.
deze doet ze schoonmaken , dan in een ultrasone spoelmachine en dan gaan ze op een testbank voor het sproeibeeld en openingsdruk.
als je ze in het jampotje heb hangen dan mogen ze ook niet druppen.
dit geeft ook al aan dat ze slecht tot stuk zijn.


![[Afbeelding: shockedy.gif]](http://img192.imageshack.us/img192/8264/shockedy.gif)