22 September 2006, 21:29
hey teygeler
een nieuwe pomp geeft idd een andere vulling naar de injectors.
meestal geeft een nieuwe pomp een behoorlijke oppepper van de motor.
heb je ook een nieuwe filter gestoken??
als je wilt weten wat er mis is zal je er een metertje tussen de k-jet moeten monteren.
dit komt tussen de middelste kleine aan sluiting boven op de benzine verdeler en het slangetje die je daar afhaalt.
nu kan je zien wat je dempdrukregelaar gaat doen.
als het een goed elektrisch systeem is word het bi-metaaltje opgewarmd door de stroom die er op staat
door de opwarming gaat de regelaar steeds meer druk opbouwen.
de druk moet rond de 3.5 bar komen.
is deze te hoog word de luchtmassa klep te veel tegen gehouden en gaat de motor in houden.
ook je systeemdruk kan je kontroleren met deze meter.
de hoofddruk zal rond de 5 bar moeten wezen.
dus je bent misschien wel aan gewezen bij een garage voor zo'n meter.
en als ze zo'n meter in huis hebben kunnen ze er meestal ook wel wat mee.
nog meer vragen , geen probleem
een nieuwe pomp geeft idd een andere vulling naar de injectors.
meestal geeft een nieuwe pomp een behoorlijke oppepper van de motor.
heb je ook een nieuwe filter gestoken??
als je wilt weten wat er mis is zal je er een metertje tussen de k-jet moeten monteren.
dit komt tussen de middelste kleine aan sluiting boven op de benzine verdeler en het slangetje die je daar afhaalt.
nu kan je zien wat je dempdrukregelaar gaat doen.
als het een goed elektrisch systeem is word het bi-metaaltje opgewarmd door de stroom die er op staat
door de opwarming gaat de regelaar steeds meer druk opbouwen.
de druk moet rond de 3.5 bar komen.
is deze te hoog word de luchtmassa klep te veel tegen gehouden en gaat de motor in houden.
ook je systeemdruk kan je kontroleren met deze meter.
de hoofddruk zal rond de 5 bar moeten wezen.
dus je bent misschien wel aan gewezen bij een garage voor zo'n meter.
en als ze zo'n meter in huis hebben kunnen ze er meestal ook wel wat mee.
nog meer vragen , geen probleem