11 September 2006, 21:19
nou vorige week de motor erin gezet.
zaterdag nieuwe accu erin en poging gedaan om hem te starten..
jaaaaaa hij slaat aan.. maar loopt op 4 cylinders zo te horen. en vreselijk roken!! bougietjes eruit gehaald.. nee heh!!!! Champion bougies!!!!!!! en ja hoor 2 van de 6 bougies door midden bij het porseleinen gedeelte.. wat een bagger bougies.. dus vandaag nieuwe bougies erin gedaan Bosch!! motor weer gestart en verrek hij slaat meteen aan!! super mooi lopen op alle 6 de cylinders.. na ca 3 minuten begint ie te horten en te pruttelen en weer vreselijk te roken....
dus weer luchtfilterbak eraf gehaald om naar de bougies te kijken. voel ik eventjes aan die luchtmassa klep, zit ut ding gewoon vast!! dus ik druk ietsje harder en gaat daarna dus los.. maar kan nog niet de hele slag maken.. toen even bakkie koffie gedaan, kom na ca 10 minuten kom ik terug zit weer die klep vast.. heb nu momenteel de boel los gehaald om een andere luchtmeter erin te zetten. ( heb er 3 liggen dus )
vraag me alleen wel af waarom ut ding zo vreselijk rookte.. toch maar eens compressie testen misschien wel koppakking lek?
zaterdag nieuwe accu erin en poging gedaan om hem te starten..
jaaaaaa hij slaat aan.. maar loopt op 4 cylinders zo te horen. en vreselijk roken!! bougietjes eruit gehaald.. nee heh!!!! Champion bougies!!!!!!! en ja hoor 2 van de 6 bougies door midden bij het porseleinen gedeelte.. wat een bagger bougies.. dus vandaag nieuwe bougies erin gedaan Bosch!! motor weer gestart en verrek hij slaat meteen aan!! super mooi lopen op alle 6 de cylinders.. na ca 3 minuten begint ie te horten en te pruttelen en weer vreselijk te roken....
dus weer luchtfilterbak eraf gehaald om naar de bougies te kijken. voel ik eventjes aan die luchtmassa klep, zit ut ding gewoon vast!! dus ik druk ietsje harder en gaat daarna dus los.. maar kan nog niet de hele slag maken.. toen even bakkie koffie gedaan, kom na ca 10 minuten kom ik terug zit weer die klep vast.. heb nu momenteel de boel los gehaald om een andere luchtmeter erin te zetten. ( heb er 3 liggen dus )
vraag me alleen wel af waarom ut ding zo vreselijk rookte.. toch maar eens compressie testen misschien wel koppakking lek?
Volvo 244 2.1 GL 1979

