10 September 2006, 16:43
thuur schreef:Lijnzaadolie werkt wel veeeeel langer dan al die 'middeltjes' bij de Halfords e.d. Anders kun je het nog koken voor een nog beter resultaat.
Mocht dat ook niet naar je zin zijn kun je nog het (dure en moeilijk verkrijgbare) Polytrol gebruiken. Eigenlijk voor in de scheepvaart
Gr 8)
Ik was van de week bij de VOLVOLVO dealer voor wat nieuwe bevestigingsclips voor sierstrippen.
Terloops vroeg ik de magazijnmeester of Volvo iets levert om die strippen een beetje glans terug te geven.
Wat blijkt: gewoon een beetje "huishoudolie"....
Olijfolie, zonnebloemolie, kijk maar zei hij.
Heb gisteren een proefstukje gezet op 1 stukje sierstrip en 1 stuk bumper met rauwe lijnolie (gekookte was niet voorradig)
Ziet er goed uit, heb het nog niet nagewreven met een droge doek, alleen nog maar opgezet.
Ziet er goed uit, alleen ruik ik de wagen al op 2 meter afstand..... :wink:
Is gekookte lijnolie hetzelfde als lijnzaadolie waarover in dit draadje gepraat wordt :?:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.