24 August 2006, 19:15
De eerste 145's hadden inderdaad een gedeelde achterste zijruit. Deze is uitstelbaar. Puur bedoeld voor de ventilatie, want deze wagens hadden niet het befaamde roostertje op het rechterachterspatbord.
In de jaren 60 had nog niet iedereen bedacht dat alleen maar roosters om lucht in het interieur te krijgen onvoldoende was. En om nu steeds met geopende ramen te moeten rijden...
In de loop van de jaren 60 verschijnen ineens op allerlei auto's roostertjes achter of onder de zij- en achterruiten, ten behoeve van de ventilatie en ter voorkoming van condensvorming. (Bij de 142/144/164 zat vroeger ook geen rooster onder de achterruit).
In de jaren 60 had nog niet iedereen bedacht dat alleen maar roosters om lucht in het interieur te krijgen onvoldoende was. En om nu steeds met geopende ramen te moeten rijden...
In de loop van de jaren 60 verschijnen ineens op allerlei auto's roostertjes achter of onder de zij- en achterruiten, ten behoeve van de ventilatie en ter voorkoming van condensvorming. (Bij de 142/144/164 zat vroeger ook geen rooster onder de achterruit).
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130