20 August 2006, 14:43
wat ook nog kan met het olie verbruik is de carterventilatie.
als je flink door trekt met een verstopte c-v komt er zoveel druk in het carter dat de olie die eventueel terug zou stromen het carter in dan door de afzuigslang naar de inlaat van de turbo , de turbo word in gezogen.
dan word door de olie de turbo-inlaatwiel afgeremd terwijl de uitlaat-schoepenwiel nog opspoeld.
dan zal de turbo het ook gaan opgeven.
een kapotte as tot gevolg of de schoepen naast het schoepenwiel.
als je flink door trekt met een verstopte c-v komt er zoveel druk in het carter dat de olie die eventueel terug zou stromen het carter in dan door de afzuigslang naar de inlaat van de turbo , de turbo word in gezogen.
dan word door de olie de turbo-inlaatwiel afgeremd terwijl de uitlaat-schoepenwiel nog opspoeld.
dan zal de turbo het ook gaan opgeven.
een kapotte as tot gevolg of de schoepen naast het schoepenwiel.