16 August 2006, 20:03
Sander van Buiten schreef:Alhoewel ik een groot voorstander ben van eigen verantwoordelijkheid enzo, lijkt mij met het idee dat er ook technisch naar een auto wordt gekeken op het moment dat ie het land binnenkomt niet zo heel erg verkeerd.
Als je de documenten en technische keuring gaat splitsen, kan er alleen maar 'ruis' op de lijn komen.
Volgens mij hadden ze dus beter wat aan de prijzen kunnen doen. Maar gelukkig ga ik er niet over..... :roll:
Mijns inziens is er behalve de prijs geen verschil. De APK keuring bij invoer wordt door een ander APK erkend bedrijf dan het RDW station gedaan. De eisen die aan de auto gesteld worden in technisch opzicht zijn in beide gevallen identiek.
De verhalen die je soms hoort dat de RDW strenger zou keuren zijn in feite borrelpraatjes. Sterker nog, de RDW stelt dat ieder die keurt verplicht is zich aan de minimale APK eisen te houden. Iemand die bijv. iets ten onrechte afkeurt krijgt evenzeer strafpunten.