Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wie kan mij helpen?
Dat is inderdaad heel erg netjes. Maar aan de andere kant wel suf dat ze je met een kluitje het riet in sturen. Maar wel eerlijk. Ze hebben je de keuze gelaten.

Nu, je teller probleem:

Wat werkt nou wel en wat werkt nou niet ?

De rook kan gekomen zijn door de spanningstabilisator achter je dashboard. Maar de vraag is dan onmiddelijk, als die doorbrand, is je boordspanning dan wel in orde en wellicht de spanningsregelaar in de dynamo kapot ? Dus zeker een keer bij diverse toerentallen de spanning van het boordnet opmeten. Deze mag niet boven de 14,8 volt uitkomen. Als de spanningsregelaar kapot is en in doorlaat staat zal deze vooral op hogere toeren meer spanning gaan geven.

Dan het tellerprobleem. De tellers van Volvo willen zo rond de 200.000 km nog wel eens in de problemen geraken. Een leuke anakdote van mijn zwager: de LPG tankmeter werkt al jaren niet meer. Dus hij weet waneer ie moet gaan tanken aan de hand van de dagteller. Toen leende hij de auto uit en konden we de auto komen afslepen omdat er geen LPG meer in zat. Tank leeggereden. Maar al op 50km minder dan wat er normaal mee gereden werd. Uiteindelijk bleek de teller te haperen......

De tandwieltjes van de teller verslijten, maar de snelheid wordt nog gewoon weergegeven.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord

Berichten in dit topic
wie kan mij helpen? - door vlietmark - 9 August 2006, 22:31
wie kan mij helpen? - door Marc1970 - 9 August 2006, 23:42
wie kan mij helpen? - door PP - 9 August 2006, 23:46
wie kan mij helpen? - door vlietmark - 10 August 2006, 16:00
wie kan mij helpen? - door J.velde - 10 August 2006, 18:05
wie kan mij helpen? - door Bozzma - 10 August 2006, 19:30
wie kan mij helpen? - door vlietmark - 11 August 2006, 09:05
wie kan mij helpen? - door Peter Timmer - 11 August 2006, 15:20
wie kan mij helpen? - door Bozzma - 12 August 2006, 10:26